• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SnaBella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 165
S

SnaBella

Finns det långa nosluddar, eller såna som man kan klippa till själv? "Min" häst behöver ett lång ludd att ha på grimman vid nacken

Kallas då nackludd. Om du vill klippa till själv finns det såna som man har när man kör (jo jag är bra på körning, hermherm), som brukar vara 80 cm långa och så. Mias RS har nackludd också, plus att jag gillar dom ludden skarpt.

Köp ett bröstludd! :idea:

Jag köpte ett bröstludd i teddy med fleecefoder från Börjes (Kolla travavdelningen). Det räckte precis till ett nos- och ett nackludd. Det är inte så våldsamt fluffigt heller, men fodret gör att det är ordentligt mjukt ändå.

Det bästa ludd jag nånsin haft! :cool:

Köp teddytyg eller spillbitar av fårskinn och sy själv, så får du precis rätt längd på ludden plus att det blir jättebilligt!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
500
Senast: warg
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 084
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur