Marvin

Trådstartare
Spelar det nån roll vilket man köper, eller är funktionen den samma?
Jag funderar på hur jag ska fästa det på mitt uteritts/hoppträns med pullargrimma.

Hästen har plötsligt blivit helt galen av att få flugor på näsan när han rids, häromdagen kastade han med huvudet så att han höll på att välta. 🙄
 
På det nät jag har som jag provade använda när stoet fick headshaking sitter yttersta spännena rätt långt ut. Så jag tänker att de borde gå att fästa i remmarna på nosgrimman och sedan klippa bort de fästena som är i mitten.
 
Spelar det nån roll vilket man köper, eller är funktionen den samma?
Jag funderar på hur jag ska fästa det på mitt uteritts/hoppträns med pullargrimma.

Hästen har plötsligt blivit helt galen av att få flugor på näsan när han rids, häromdagen kastade han med huvudet så att han höll på att välta. 🙄
Jag köpte ett som var väldigt anpassningsbart (och långt i längsta längden man kunde välja). Även på min stora häst har jag inte behövt mer än drygt hälften av längden, och man väljer själv längd på den genom att sätta upp fästet med kardborre på annan längd (svårt att förklara, jag kan fota den istället om du vill :D).
Den jag köpte har jag haft på både vanlig engelsk nosgrimma och Micklem, men det fanns varianter som passade för 3 olika nosgrimmor (däribland pullar också).
Nosnät Net Relief Muzzle net från Equilibrum var det jag köpte. :)
 
Jag köpte ett som var väldigt anpassningsbart (och långt i längsta längden man kunde välja). Även på min stora häst har jag inte behövt mer än drygt hälften av längden, och man väljer själv längd på den genom att sätta upp fästet med kardborre på annan längd (svårt att förklara, jag kan fota den istället om du vill :D).
Den jag köpte har jag haft på både vanlig engelsk nosgrimma och Micklem, men det fanns varianter som passade för 3 olika nosgrimmor (däribland pullar också).
Nosnät Net Relief Muzzle net från Equilibrum var det jag köpte. :)
Låter bra! Det är det jag har beställt.
Nu har han inte skakat på huvudet denna veckan, var även och tävlade dressyr idag utan skakningar. Dock med luva, men det är mest för att pannluggen är så ful att jag måste gömma den! :angel: :D
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 132
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 309
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp