Notiserna "försvinner".

Red_Chili

Trådstartare
Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen...

Förut om man loggade in på buke och hade massor av notiser, en blandning av gilla-markeringar och citerade inlägg, då kunde man först titta på dem, sedan när man tittade nästa gång så hade alla notiser om citerade inlägg samlats högst upp. Det gjorde det väldigt lätt att se dem.

Nu är allt blandat, konstant. Dessutom så är det ingen färgskillnad på notiserna, de gamla notiserna syns i listan och man vet inte vilka man kollat på tidigare och vilka som faktiskt är nya.

Jag vet att jag missar inlägg riktade till mig pga det här, och det är jättetråkigt, för jag vill sällan lämna diskussioner "mitt i" men kan samtidigt inte sitta och klicka in på varenda tråd överallt hela tiden...

Kan man ordna upp det här på något vis?
 
Jag har precis uppdaterat tilläggsprogrammet för notiser samt ändrat en standardinställning att inte markera notiser som lästa, kanske detta fixar till dessa problem?
Skriv gärna nedan om det blivit bättre eller sämre?
 
Jag har fått stjärnor på nya notiser nu, men de är fortfarande i samma färg som de lästa. Har safari via mobilen och chrome på datorn.
 
IMG_4275.jpeg


@Lingon
 
1694068360909.png


Så här ser det ut nu. Stjärnorna är där men försvinner inte för att jag läst. Dessa notiser har jag nu klickat på några gånger utan att stjärnorna försvunnit.
 
Det skulle kunna vara så att min standardinställning för alla på något sätt inte är som de flesta vill eller så går det inte att ställa in så.
Om det skiljer något i hur det fungerar så kan det vara så att ni redan ändrat till egna notisinställningar på följande sida:
https://www.bukefalos.se/account/preferences

Annars kanske ni kan ändra där för att kanske få det mer som ni vill ha, tänker då i första hand på inställningar under "Notissidans och notissammanslagningsinställningar".

Jag har själv precis ändrat till "Never mark alerts as read" och sparat för att se vilken skillnad det ger.
Jag skall försöka se till att översätta det som inte är fixat ännu.
 
Tilläggsprogrammet för notiser har buggrättats en del och jag har precis lagt in den senaste versionen.
Förhoppningsvis fungerar allt bra nu.

Återkom gärna om ni ser några problem och kolla gärna upp era inställningar under: https://www.bukefalos.se/account/preferences
En ändring där kanske kan göra så att ni får det precis som ni vill ha.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Rie
·
Tjatter Loggade in ikväll, första gången på ganska länge, men ändå... Så ser jag en liten röd markering för "notiser" och undrar såklart vad det...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 187
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 322
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp