Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Alldelens utmärkt har det vanliga tränsbettet pållen gillar det skarpt. Det är ju visseligen rakt men flexibelt så han blir inte så stel i nacken som upplever att de ibland kan bli på raka tränsbett.
Min häst hatade det! Visserligen hatar hon alla raka bett om de inte har tungfrihet, tredelade gillar hon inte heller...(Hon är mycket noga med sin tungfrihet).
Förutom det så var det alldeles för tjockt vid bettfästena.
Har ett sånt och min häst verkar gilla det skarpt. Sen jag köpte mitt så har två av min kompisar också köpt såna bett och de har bara positivt att säga om det!
Jag provade det eftersom min häst är så grymt känslig i munnen och lätt tappar framåtbjudningen så fort hon inte gillar det hon har i munnen. Men Nova-bettet verkade hon gilla.
Det var först när jag ridit med bara det en period som jag började uppfatta henne som något stark och att hon ibland till och med ignorerade tygeltagen.
Så för oss funkar det jättebra att variera mellan detta och det vanliga tränsbettet.
*kl*
min gamla valack avsjydde det som pesten. Efter en-två ggr vägrade han ens öppna munnen vid tränsning, det har aldrig hänt varesej innan eller efter....
Köpte ett sådant till min unghäst då han e väldigt känslig i munnen. Han verkade inte alls trivas med nova bettet, kan bero på att det är rakt och han inte trivs med raka bett