Sv: Nr 8 om våra fina 06
r
Tackar så mycket, det känns väldigt bra, än så länge
Jag resonerade som du, hittar jag bara en ung häst med ett bra psyke, kan vi rida ihop oss från början och får jag ngt problem tar jag hjälp då.
Nu hittade jag en häst med ett helt fantastiskt bra psyke, lugn och stabil och säker i sig själv bra gångarter på det också.
Det svåra med honom har varit att få honom gå fram till bettet, annars är han "byggd i form" och är väldigt duktig på att bara böja på nacken.
Har än så länge bara en allroundsadel, väntar en dressyrsadel i veckan, ska bli skönt att få ordentligt stöd.
Det funkar faktiskt riktigt bra att rida honom, har ju som jag nämnt en medryttare som rider ut och och hoppar honom (jag vet mina begränsningar, även om jag rider honom ute på fält och sånt själv).
Sambon tog lite foton när jag red igår, han är inte direkt någon mästerfotograf och vet inte hur det ska "ska" se ut när det är bra ridning, så han körde mest sikta och klicka taktiken med min mobil, dessutom lyckades han ta alla bilder i vänster varv. Som jag nämnde tidigare, min sits är kass så strunta i den.

Håll till godo:
Hans
stamtavla om någon är intresserad.
Lite trav
Vänster galopp (vår svåra)
Då och då ser det ut så här (tyvärr) jag kurar ihop mig och hästen knäpper av (jag sitter bättre i galoppen)