hanny

Trådstartare
Hej!

Någon vet något om NSAIS mediciner när man försöker bli gravid?

Såg precis en sida på nätet om att man inte kunde bli gravid om man åt medicinerna (i mitt fall Brufen Retard) eftersom det krävdes en liten inflammation för att ägget ska fästa. Jag har rätt ont i ryggen, så jag har knaprat sådana vid varje ägglossning för att kunna guppa i sängen...

Sv: Nsaid!?!

Nog kan man bli gravid iallafall. Min dotter är ett bevis för det. -Hon är dessutom ett oups! :angel::love:

Men man rekommenderar att man inte äter ex. Ipren (ibuprofen) Diklofenak etc under första och sista trimestern. dvs de tre första samt tre sista månaderna. Dessa ämnen kan ju bl.a öka blödningsbenägenheten...

Detta fick jag erfara som hade "mens" som vanligt vilket upphörde då jag slutade äta dessa preparat...

Kanske du kan stå ut med lite mer ont och knapra alvedon el. dylikt istället?

Gira :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 435
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 859
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 464
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka