Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

cili

Trådstartare
Tänkte att jag skulle tipsa er om att denna läckra variant av hökasse nu finns i butikerna, med tanke på att många missade förra året julkasse (den diskuterades i en hökassetråd efter julen, och då fanns det knappt några kvar att få tag i). Så detta år är det dags att tipsa i god tid!
Lika stor som de vanliga, mycket snyggare:

DSC_4742.jpg


Den är alltså röd med vita stjärnor, även hantagen är vita. Bilden är något missvisande, hantagen ser nästan rosa ut på den. Kassen är inte heller helt "utfälld".

Hatten av för ikea, som förser oss hästägare med roligare hökassar :bow:
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

oh så fin! Här ska bunkras!:)
Är den dyrare än den vanliga blå?
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Jaha..
Då hittade man något mer som man inte visste att man behövde.. :grin:
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Å det måste vi köpa in några;)

Mataii: De brukar vara lite dyrare ja. Men fullt lösbart;)
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Vet inte om det är ok med prisförfrågningar, hänvisar för säkerhets skull till ikeas hemsida. Namnet på kassen syns på bilden.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

synd att jag nyss köpt dom gula och vita påsarna.. kan ju inte byta nu igen :P
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Synd att jag har flyttat från packa-hö-själv-stallet nyligen, annars hade det blivit 5 stycken direkt!

Nu "behöver" jag nog kanske bara tre...:angel:
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Tss, man har alltid användning för reserver!
Jag vill nog inte veta hur många oöppnade ikeakassar jag har.. Har inte stått i höpackarstall på evigheter (hästen utlånad, bete, lösdrift o.s.v.), däremot har några fått äran att bli schabrakkassar istället.
Har en hel uppsättning av de andra specialarna också (vit med gula bollar, röd med vitt hjärta)
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Fasiken, jag som precis köpt 10 st blå på IKEA. Men njaa, någon till hade ju varit bra :D
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

^_^ en sån hade varit super bra till att packa ner tävlings sakerna i! hö påsarna är ju inte super rena så länge :/ även om man själv kastar in lite hö på måfå och test väger nån gång i veckan och knappt använder hö påsar...
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Vilken snygg!

Köpte dubbel uppsättning av förra årets kassar, ska bunkra de här också:D
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

De där är väl lite mer hållbara än de blå kan jag tänka mig.
Förr kostade väl den blå påsen 15 kr, sen 9 kr och nu 5 kr. Kvalitén försämras också tycker jag, väldigt tunna nu.
Har förra årets och den är ju ganska grov i materialet, lär hålla bra för slitaget som den utsätts för i stallet kan jag tänka mig.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

OOhh jag kanske skulle shoppa ett gäng sådana! Mina stackars hästar använder samma året om (svarta från Hööks) och de börjar bli väldigt slitna.
Men vore kul att ha sådana till Jul och andra resten av året.
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Åh vad kul! Sådan måste man ju ha. Har en helröd som är urgammal och den går alltid till frukosthöet. Så gott att ha en som sticker ut så garanterat måltiderna inte blandas ihop då läskunskaperna brister ibland :D
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

och pa senior ar en annan ikea pase trad... men jag gillar dessa. inte for att ha i stallet, men att ha mina julsaker i, da VET man vad det ar.. hoppas att kunna fa tag pa nagra innan de ar slut..
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

De där är väl lite mer hållbara än de blå kan jag tänka mig.
Förr kostade väl den blå påsen 15 kr, sen 9 kr och nu 5 kr. Kvalitén försämras också tycker jag, väldigt tunna nu.
Har förra årets och den är ju ganska grov i materialet, lär hålla bra för slitaget som den utsätts för i stallet kan jag tänka mig.

Tänkte också på just detta igår när jag var där och handlade.
De är ju jättetunna nu..
Köpt ett gäng men får se hur länge de håller..
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Den ska jag inhandla! lite tråkigt när alla är blå..

Hur såg påsen ut förra året? eller är den likadan varje år?
 
Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

på tal om gamla påsarna. jag har fortfarande kvar påsar från när jag köpte tanten för 13 år sedan och det finns kvar påsar som fanns i stallet när jag kom. dom är säkert minst 15 år. dom var det kvalisort på :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp