Nu är jag snart inte hundägare längre :(

Stollan

Trådstartare
Imorgon skrivs ägarpapprena på för att byta ägarskap på Dessie :(
Fast hon flyttar inte långt :)
Hela ca 1,5 km :D
Hon får en barnfamilj och en hundkompis (schäferhanne).
Den nya ägaren är en bk instruktör och tränar flera ggr i veckan vilket Dessie kommer att älska :)
Vi kan komma och hälsa på stort sätt när vi vill och skall hålla kontakten.
Så mycket bättre hade jag nog inte kunnat fixa det och Dessie är inte den som förlorar på det hela :cool:
Det kommer dock ta en stund att vänja sig vid att man inte har hund längre :(
 
Det där har jag också gjort.
Inget roligt alls.
Min lilla Nell passade inte i vår flock längre.
Jag var super noga med att kolla upp den nya tjejen. Och jag tyckte att hon var bra. Vi skrev papper och allting.
Min värsta mardröm var att det skulle gå åt pepparna.
Men! Hon har det sååå bra! Mår mycket bättre än vad hon gjorde hos oss den sista tiden. Hon är hälsan själv!
Jag är så tacksam och vet att jag tog rätt beslut. Trots att det satt långt inne!
 
Va skönt att det löste sig bra för er...måste vara en pärs att göra sig av med sin hund....jag hade värsta ångesten när dom kom o hämtade valpisarna...även fast jag känner människorna och dom fanns ganska så i närheten.
 
Vi har blivit för sjuka för att orka gå ut med henne :(
Skall jag vara ärlig så har hon det bättre där hon är nu och vi kan hälsa på när vi vill :)
Jag har erbjudit mig att fota när hon kommer så långt att hon börjar tävla henne i lydnad :cool:
Hunden som bor där tycker hon är lite pest då han vill sova och Dessie vill att han skall leka :bump:
Förövrigt har det gått bra under natten osv.
Hon kan nästan inte få det bättre faktiskt :)
Jag fick 21 svar på min annons och då fick jag ta bort den innan ett dygn hade gått så jag hade många att välja mellan.
Inte illa då hon är oreggad schäfer på 4 år (visserligen få olater som lätt kan tränas bort) och jag begärde 3000 för henne.
Hennes hemsida med alla foton på henne gjorde sitt faktiskt :bow:
 
Det är ju aldrig roligt att behöva omplacera en familjemedlem men det känns bättre när jag vet att hon får det bra :)
Jag har samma känsla när jag säljer mina marsvinsungar faktiskt.
Känns lite läskigt eftersom man förlorar kontrollen på hur djuret har det och känner saknad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 111
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 083
Senast: AnneB
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 307
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp