Nu är min valp född!

Narcissa

Trådstartare
Ja inatt föddes hon. Jag fick ett mejl från uppfödaren som meddelade att det fanns en liten tik som får komma hem till mig. Jag är jättenervös nu :D.
Det är en liten lancashire heeler som ska komma hem till mig om 8 veckor.
Någon annan som väntar på valp?
 
Sv: Nu är min valp född!

Jag får min dobermannvalp på söndag! :)

Förstår vad du går igenom. Jag har varit helt nipprig men nu är jag lugn och längtar massor.
 
Sv: Nu är min valp född!

Haha, jag är jättejättenervös! Tänker bara på allt som kan gå fel och som kan bli problem. Men är ändå full av förväntan!

Söndag är ju snaaaaaart! Vad kul!! Vad är det för en liten en?
 
Sv: Nu är min valp född!

Tiken jag väntar valp ifrån fick inatt :) Det vart tyvärr kejsarsnitt och jag har bara hört att alla mår bra men inte hur många det är eller någon könsfördelning än! Kollar uppfödarens blogg en gång i timmen, det är ju så jobbigt att vänta :D
 
Sv: Nu är min valp född!

Vad spännande!! Vad är det för ras? Då är våra hundar på pricken lika gamla. :D
 
Sv: Nu är min valp född!

Ja så var jag också i början. Ibland var det nästan som att jag ville ångra mig men som tur är så trotsade jag nerverna.

Det är en brun dobermanntik som ska heta Isis. Har börjat valpsäkra här hemma idag och handlat allt nödvändigt så nu kommer jag sitta och rulla tummarna tills på söndag :)
 
Sv: Nu är min valp född!

Det är en kelpie valp som ska flytta hem till mig :love: Det vart bara 2 valpar, en tik och en hane... har inte allt för stora förhoppningar att jag kommer att få köpa en då hon hade jättemånga intresserade :cry: men jag håller tummarna! Annars har jag kikat på andra alternativa kennlar som jag har kontaktat... :)
 
Sv: Nu är min valp född!

Jag och sambon får hem vår tredje hund på fredag, en ungersk vizsla vid namn Eira som blev 8v i måndags.
 
Sv: Nu är min valp född!

Er tredje! Vad spännande. Jag har en hemma sen innan och sen har mina föräldrar också en så det blir ju nästan som tre här också. Spännande. :laugh:
 
Sv: Nu är min valp född!

Grattis.
Heeler är en ras jag kollat lite på. Men jag tror jag bara håller mig till schnauzer :)
Finns så himla många raser jag gillar.
 
Sv: Nu är min valp född!

Jag får hem min rottweiler tik i början på maj. Jag tycker att tiden går så sakta ;)
 
Sv: Nu är min valp född!

KL

Fick just ett samtal från uppfödaren... JAG FICK KÖPA TIKEN!! :love::banana:
Är så glad så jag vet inte vars jag ska ta vägen!! :D
 
Sv: Nu är min valp född!

Åh, det killar i hela kroppen när jag tänker mig in i din sist!

Jag längtar tills jag är där. Att man får höra att "nu är dom här!". Sedan hälsa på kullen, med uppfödarens hjälp utse en valp som passar och till slut ta hem valpen och påbörja ett (förhoppningsvis!) långt och fantastiskt liv tillsammans! :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
591
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
2 142
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 445
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp