Nu är det bara upploppsrakan kvar!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Dixie Chick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 865
D

Dixie Chick

:bump: Om ungefär 27 timmar så kommer sambon hem med vår nya familjemedlem! :banana: Kan inte fatta att det är såååå nära nu. Redan dags att ta undan mattor (för säkerhets skull), ställa fram inhandlade mat-och vattenskålar, bädda med nya filtarna och kuddarna i korgen som bara gapat tom en vecka eller två.... Yey!!! Jag är både nervös, nyfiken, förväntansfull, glad, sprallig... Ja allt! :D

För er som inte vet så är det en blandis-valp, född 7 november som kommer. Lexus blir namnet. Svart med vita tecken... Underbart söt! Har bara sett den på kort än (det är svärföräldrarna som fött upp den), men efter att ha pratat med sambon nu när han är där så verkar det vara en perfekt hund för oss! Nyfiken, social, glad och pigg (och matglad tydligen :D)! :bump:

Givetvis kommer bilder!! ;) Blir troligtvis på tisdag eller onsdag kväll, så fort vi kommit i ordning någurlunda! Håll utkik efter Norrköpings Hunk! :rofl:

Sv: Nu är det bara upploppsrakan kvar!!!

Ååh vad roligt! Det är så härligt när den långa väntan äntligen är över! Man har klämt och känt och flyttat runt på hundsakerna och bara toklängtat efter den lilla! Nåja så gjorde iallafall jag! :angel: Nu blir hon snart 6 månader och det är fortfarande lika roligt om inte roligare när man kan göra lite mer med henne.

Kommer ihåg att jag två dagar före vi skulle hämta henne fick kalla fötter, HUR ska jag någonsin kunna uppfostra min hund till att bli en bra och fin hund, ojoj HUR ska detta gå vad har jag gett mig in på! Men det gick rätt fort över, bara man är öppen för nya synsätt och vågar be om hjälp och råd så går det galant!

Lycka till med den lilla och jag ser framemot bilder! ;)

Ja det känns nästan overkligt! Jag har kanske inte flyttat runt så mycket på sakerna, men däremot så har jag jobbat med att inte ställa fram dem för tidigt! Korgen (i rotting! Hur fin som helst!) har dock fått stå framme, tycker den "möbeln" gör att ett sovrum blir mycket mysigare!

Idag var jag dessutom iväg och köpte ett par brun/vita (ja, det måste ju matcha med resten av sovrummet! :angel:) fleecefiltar till monstret, samt ett par bruna kuddar som gör det lite mysigare i korgen. Han är ju så liten nu när han kommer, och korgen relativt stor så han måste ju fylla ut den! Tittade dock in där nyss, och jag blev inte direkt förvånad att en av katterna redan lagt beslag på den! :rofl:

Mat- och vattenskålar står framme. Har köpt en sån där "ställning" för att det ska stå stadigt. Fyller dock inte på mat förrän imorgon så att inte katterna tar den.

Imorgon kväll åker mattorna ut. Tidning ska fram till dörren. Hundschampo ska inhandlas imorgon också, och snacka om att det kändes underbart kul att köpa något så basalt som hundbajspåsar idag! :rofl:

På torsdag bär det av till veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering. För er som undrar varför jag gör det här, och varför det inte görs innan valpen lämnar uppfödaren så är det såhär: Den veterinär som var inbokad (det finns bara en distriktare i närheten där de bor) för det förra veckan blev iväg-kallad på renslakt! :eek: Så med tanke på att det är mina svärföräldrar som vi har att göra med så vet vi att vi kan lämna tillbaka honom om det skulle vara något fel. Dock verkar det inte så! Idag har han tydligen undersökt om det fanns något bakom min sambos öron, i dem, i alla tofflor mm. Det kan ju faktiskt ligga krypskyttar där! :eek::rofl:

Långt inlägg, mycket är säkert dravvel.... Ha dock lite överseende! Jag är såååååå glad! :love::D

Gud vad roligt!! Förstår att du verkligen längtar!

Första veckorna tyckte jag bara segade sig fram med valp; en del olyckor inne, ös-regn ute, valp som vägrade gå ut, upp och ner i trapphuset (andra våningen).

Men nu, hon är13 veckor lite drygt, är det hur härligt som helst; vädret har blivit bättre, hon har växt lite och blivit lite större, hon är hemmastadd och mycket positiv, även till att hänga med till stallet, som hon i början tyckte var botten eftersom hon frös så mycket.

Lycka till med den lille, och bilder snabbt är du snäll!! ;)

Vi har ju också världens tur: vi bor på nedersta våningen (sutteräng) med en uteplats med staket runt! :banana: Det enda vi ev. behöver göra är att täppa till ett par ställen som kan tänkas bli krypställen. Jätteskönt!

Tror inte att jag skrev vad det var för raser i honom, men om ni vill kan ni ju ta det som en gissningslek sen när bild kommer? Eller ska jag skriva ut dem nu?

En generell fråga till alla: När klarar valpen besök? Alltså från våra vänner och så? Inte för tidigt förstår jag. Mina föräldrar och farmor kommer på lördag, men det är det enda som är inbokat typ. Hur viktigt är detta? Har ju kompisar som vill se den också. Givetvis blir det vän för vän, inte alla på en gång. Funderar på om en skulle kunna komma och kolla en kort stund på torsdag? Eller är det för tidigt? Velar lite där.

Jag hade gärna velat ha valpen för mig själv och för sambon första veckan, men hans släkt delade inte den uppfattningen, utan dök bara upp sådär när de tyckte det passade :cool:

Vår lilla valp är en riktig tuffing och har aldrig haft några problem med folk. Fick henne en vecka innan jul (tyvärr!), så julafton blev fullt hus hos släktingar för lilla damen, men det gick mycket bra faktiskt.

Första dagarna kan väl vara bra med lite lugn och ro, men inte dröjja för länge heller, de ska ju bli sociala och vana vid folk gärna!

Första dagarna kan väl vara bra med lite lugn och ro, men inte dröjja för länge heller, de ska ju bli sociala och vana vid folk gärna!

Precis så tänker jag. Inte för många på en gång, utan lite då och då. Vi hinner vara ensamma med den lite grann iaf, och ärligt talat så tror jag inte att en person åt gången är så farligt. Man vill ju som sagt att de ska bli sociala. Har även anmält mig till en valpkurs, mest för just det sociala med både människor och hundar. Att man dessutom tränar basic saker är ju ett plus! :)

Mamma kom förbi med kläder samma dag som vi hade hämtat hem henne så hon hälsade ju på henne en snabbis, dagen efter så kom svärmor på snabbvisit. Valpisen brydde sig inte så värst mycket, hon är inte speciellt brydd av andra människor nu heller iofs. Efter tre dagar så fick hon följa med till stallet en stund. :idea:-lampan

Precis så tänker jag. Inte för många på en gång, utan lite då och då. Vi hinner vara ensamma med den lite grann iaf, och ärligt talat så tror jag inte att en person åt gången är så farligt. Man vill ju som sagt att de ska bli sociala. Har även anmält mig till en valpkurs, mest för just det sociala med både människor och hundar. Att man dessutom tränar basic saker är ju ett plus! :)

Är på helt samma spår som du!

Kommer ihåg att jag två dagar före vi skulle hämta henne fick kalla fötter, HUR ska jag någonsin kunna uppfostra min hund till att bli en bra och fin hund, ojoj HUR ska detta gå vad har jag gett mig in på! Men det gick rätt fort över, bara man är öppen för nya synsätt och vågar be om hjälp och råd så går det galant!

Vad skönt att se att det händer andra också! Jag hade ångest över mitt idiotiska val några dagar innan jag skulle hämta min lilla guldklimp. Kommer jag klara det här? Hur ska jag kunna klara att ta hand om en liten hund, jag som knappt klarar att ta hand om mej själv ibland?
Men nu, i efterhand, ångrar jag ingenting.
Det är så underbart med hund :love:
Han är mitt allt, min lilla Goliat.

Till ts, lycka till med valpen! Många underbara år framför er nu:banana::banana:

Skojja inte funderade nästan på att ringa och säga att vi inte ska ha henne! Jag ville ju inte förstöra en hund som i andras händer kanske hade blivit en fin jycke! Nu när jag ser hur andras hundar beter sig så är hon absolut inte den värsta, än iallafall! :angel:

Nu är det inte långt kvar! :crazy::love: Tänk på mig vid 21-tiden ikväll! :angel::banana:

Jaa vad kul! Det kommer nog bli en låååång dag av väntan för dig! :D

Dagen har gått relativt fort, dock så har de blivit försenade från norr. Troligtvis anländer de inte förrän vid 23-24-tiden ikväll. Tyvärr. Kvällen fram tills dess kommer nog att kännas tusen gånger längre än vad den gjort fram tills nu då jag jobbat massor... :( Men det är ju verkligen något bra jag väntar på så.... :D Blir till att vara trött på jobbet imorgon (ska upp halv sju)!:crazy::D

Usch vad tråkigt! Nåja ni kommer få många fina år framöver så några timmar hit eller dit spelar ingen större roll i det långa loppet! :D

I morgon när jag vaknar ska jag gå in och kolla på bilderna som du då måste ha lagt ut!!!!!:D

Var är alla utlovade bilder?? :mad:

;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka