nu är det dax för hund ....

zazza girl

Trådstartare
som rubriken låter så är det dax för mig att skaffa hund ...

så ha börjat kolla runt lite , ha alltid varit inne på schäfer.
men ha börjat vela lite nu...

vill ha en hund att träna lydnad och skydd med , men ska även vara en bra familjehund oxå ..

så skulle gärna vilja ha lite tips på raser , vill ha en stor och massiv hund , men det ska ju även vara smidig ..

:)

Sv: nu är det dax för hund ....

Hur mycket är du beredd att lägga ner i tid per dag?
Hur många promenader och hur långa (i tid)?
Hur långa aktiverings/träningspass?

Ska du ha ett relativt säkert kort till skyddet så är det nog (bruks)schäfer som gäller, alternativt malle men den passar ju inte in. Förutsatt att du kan ge rätt sorts hem så tror jag att du är inne på rätt spår redan :).

tid ha jag hur mycket som hälst , är rullstolsbunden så ha precis fått igenom att jag ska få personlig assistans nu ..
så kan lägga ner massa tid på hunden ..

jo schäfer ha jag varit inne på mycket , men vill ju ha en långhårig stor nallebjörn , men e väldigt svårt att få tag i en sån ..

sen ha man ju kollat runt lite här på internet och hittat massa andra raser med ..
så därför ha man börjat vela lite ..

Briard kanske?

Nu vet jag inte alls hur bra de är i skydd men det går ju säkert kolla med andra Briard ägare och uppfödare.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 145
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 077
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 507
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka