Nu är det klippdags ( klippmaskins råd?)

skári_lukas

Trådstartare
Nu ska hästarna klippas och jag har tänkt att investera i en ny då den gamla börjar bli lite sliten.

Frågan är bara vad ska man köpa?

Jag har funderat på Hjulas men den är ju så billig så fungerar den verkligen bra? Någon som har erfarnhet av den?

Någon som har något annat förslag?

:)

Sv: Nu är det klippdags ( klippmaskins råd?)

jag köpte julas billiga klipp maskin förra året och hann klippa hästen 2 ggr. Den fungerade gallant!! Dock så var det lite knöligt att få dit skäret rakt efter rengöring så man får vara noggrann så det inte hamnar snett för då kan du nypa hästen.. Men den fungerade jätte bra och jag kommer nog inte att behöva slipa den förns i vår! Mycket prisvärt köp tycker jag!!:laugh:

måste tillägga att jag har en ardenner korsning med MYCKET päls och den orkar det med=)

Senast ändrad av en moderator:

Sök på gamla trådar! Det finns flera stycken som behandlar Julas maskin. :idea:

Men jag har den och är supernöjd! Och de verkar de flesta som har köpt den vara.

Jag har precis införskaffat Julas maskin och är förvånad hur bra den va. har bara gott o säga om den :laugh:

Jag har Julas klippmaskin och jag är jättenöjd med den! Finns redan många trådar här på forumet om denna maskin. De flesta verkar vara mycket nöjda med den iallafall : ]

just nu säljer de dessutom ut den för under tusenlappen....har också hört positivt om den klipparen!!

jag har köpt en moser avalon. så trött på tunga otympiga maskiner som låter som jetplan.:crazy:

har inte testat att klippa med den än men har bara hört gott om den!

Hon som ska raka min häst säger att hon har en jättebra maskin. Hennes unghäst kunde hon helraka med den utan en reaktion för att den går så tyst. Hoppas min också reagerar så.
Ska ta reda på vad det är för märke när hon kommer och ska raka honom.

jag ha nu äntligen införskaffat en Moser Avlaon klippmaskin:love:. Det är underbar. Kan klippa hela bebisen utan problem och den låter ingenting! Den skulle jag rekommendera min kompis har haft sin i 6 år nu utan problem, håller tummarna för min med:)
Så nu ska de rakas här hemma:d

Centaur: den ÄR outstanding! tyst och smidg samt kommer åt överallt!

Senast ändrad av en moderator:

Vi har Julas maskin, har klippt en hel besättning med kor och en superlurvig shettis.
Fungerade alldeles utmärkt.
Låter rätt mycket, men djuren verkar inte ha blivit störda av det, själv har jag hörselskydd, gärna modellen med radio i:laugh:

Jag fick en från Jula av min pappa nu. Det var någon rea när han var där. Och den kostade bara 999. Så jag tänkte att bara den håller 4 ggr har jag ju tjänat in vad det kostar att hyra eller betala någon för att klippa.
Nu är pålle klippt första gången med den. Men hjälp vad den lät!:eek:
Hästen fick ha öronproppar och jag önskade att jag tänkt på att ta med det åt mig själv.
Nu har jag väl en häst som inte direkt är den mest stabila mentalt. Men jag tror nog en del kan reagera på det där. Visst går det väl att träna bort. Men då bör man ju vara beredd på det också.
Tycker även den var tung och stor.
Har iofs bara använt De Laval innan. Och man får väl vad man betalar för.
Dock klippte den ju bra. Hade inga problem trots att min lurviga islandskorsning dessutom var lite svettig i pälsen och inte helt ren. Får se hur hållbarheten är längre fram.
Min kommer få användas flitigt då hästen pälsar på sig fort. Och jag hann inte puts-klippa allt snyggt nu iom att jag är sjuk och knappt orkade stå på benen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
2 015
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
769
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka