Nu är det snart NATIONALS!

Sv: Nu är det snart NATIONALS!

Någon som har resultatet från idag? Tänker då på ettårsklassen för hingstar.

Nån som vet varför de var sån kö till sekritariatet? Var det bara för att de inte hade haft öppet dan innan? Jag stog i mer än 1 och en halv timme i kö på torsdagsförmiddan. INTE kul och något sressande!!!

För att de öppnade 9 på torsdag morgon när folk börjat anlända redan på onsdagen. Och för att det tog TIIID när alla skulle efteranmäla och ha hjälp att fylla i varenda blankett o sånt...
Om man hade förberett och anmält i rätt tid och dessutom hade allt framme så tog det bara en minut... *vet*

Annars har tävlingsdagen idag flytit på väldigt smidigt och snabbt, trots morronens köande. Roligt att de hade frågestund med domarna efter klassernas slut oxå!!:)

Tre startande i 1-åriga hingstar;
19 - Silent Conviction - Anette Petterson
39 - Blue Fairy King - Monica Claesson
71 - Gently Touchn Ground - Anna Eriksson

Nr 19 och 71 fick en röd och en blå rosett var, nr 39 fick de två gula.

Senast ändrad:

Ja, det uppskattas ju när domarna delar med sig och tar sig tid! :bow:
Verkade vara trevliga domare idag...?

070802044-001.jpg

070802054-001.jpg

070802040-001.jpg

070802069.jpg

070802070.jpg

Någon som vet hur det gick för treårshingstarna?

Tre startande i 1-åriga hingstar;
19 - Silent Conviction - Anette Petterson
39 - Blue Fairy King - Monica Claesson
71 - Gently Touchn Ground - Anna Eriksson

Nr 19 och 71 fick en röd och en blå rosett var, nr 39 fick de två gula.
Raderat.......

Senast ändrad:

Minns bara att det kostade 50kr för torsdag. 100-150 borde väl vara "det vanliga"?

Inträdet var 100kr. vi fick betala de även fast vi kom till sista klassen precis börjat. dom kunde tagit halva priset då.Men men de var värt det.
Men reiningen var bra och vann gjorde Peter Ljungberg med sin Buckskin hingst (överlägset bra) sen kom Jocke Petterson 2a. oxå bra sen kommer jag inte ihåg mer. Tyckte iallafall de var rätt placeringar.
Kul att se bra reining. ska åka en sväng i morgon också. Måste bara rida mina sötisar en skogspromenad först, så de får röra på fettet.

Kul att se lite bilder.
Jag vill åka på söndag (fira min födelsedag där :p) för det var nog rätt bra klasser då om jag inte minns fel , trail, pleasure, reining bla.

Vi var där Lördag och tittade på lite workingcowhorse men mestadels reining senior. Anders var ju sååå kul att se, såå outstanding. De var kul att se alla duktiga hästar som gick så fint.
Man blir så sugen.:love:

Vill veta mera.....:bump:

Bilder och referat i massor!!

//En som mer än gärna velat vara där nere!!!

Wohoo jag fick iallafall silvermedalj i hunterSM för unghästar! :banana::bump::banana::bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
24 017
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting... 5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 710
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025