Nu är jag förbannad!

Linda.B

Trådstartare
Kommer nyss hem efter att ha varit och ridit min kompis Newforestponny. Skrittade lugnt & fridfullt på en grusväg, när jag på avstånd ser två svartklädda figurer med varsin schäferhund, de såg ut att vara i 25-årsåldern. När vi närmar oss styr jag Pinnochio åt sidan, när vi passerat dem med ett par meter säger en av dem: vi släpper hundarna efter tjejen på hästen.

Vet inte vad som flög i mig men jag satt av hästen, som snällt stog kvar. Halvsprang i kapp dem och fråga vad fan de sa att de skulle göra, till svar fick jag att de bara skulle skrämma mig. Jag vart så förbannad, då jag har kort stubin och alltid säger vad jag tycker tog det eld i mig riktigt ordentligt. Jag gorma & skrek vilka dåliga & ansvarslösa hundägare de var (är själv hundägare)

Skrämde både dem och deras stackars hundar, som knappt såg ut att vara ett år gamla, alla fyra traskade rskt därifrån med svansarna mellan benen. Blir så arg, det är just den här typen av människor som inte ska ha hund. Resten av ridturen blev i alla fall trevlig.

Någon som råkat ut för nåt sådant här? Mvh Linda

Sv: Nu är jag förbannad!

Det finns så mkt konstiga människor här i världen.. :(
Bra att du talade om vad du tyckte om dem! Det kan dom nog behöva höra ett antal ggr..

Bra gjort. Skulle absolut gjort samma sak som du!!:banana:

:banana: :banana:
Hurra ! Vad bra gjort av dej!!!
Ja, man ska ju inte sluta förvåna sig över folk.

Ja såna där blöjbarn som håller på finns de för många av *suck* Så som vissa håller på, så kan ju snart en olycka hända. Som tex en kompis som var ute och red, så fanns de killar där som spanade in ryttarna och sedan smällde sjujäkla raketer som såklart satte hästarna i sken. Ut mot vägen dessutom där den ena hästen var nära att krocka me bilen.

Har inte råkat ut för just hundägare utan innehåll upptill (i samband med hästen:smirk: )
Men något jag irriterar mig på är bilförare etc. som inte saktar ner när man kommer gåendes/ridandes med hästen utan drar på som attan...
& speciellt förbannad blir jag på tonårsslynglar i nedcabbade saabar som spinner loss framför hästen & hånflinar åt en när dom möter mig!!!:mad:

Har vart med om liknande saker. Blivit jagad av hundar på unghäst x antal gånger(dock har det vart människor som inte hade koll på sina djur). Några ungar på mopeder hotade att jaga mig(på nyinköpt fyraåring, riden 4 mån, haft den 1 v). Men lyckligtvis cyklade mamma med mig den ridturen, och skällde ut dem("Det gör ni F*n i för det där är en bäbishäst!":P). Har även haft gängbråk i hästhagen förra sommaren, så själva området är iof rätt rörigt. En del tjuvridning och sånt också. Det finns mkt idioter...

:rofl: Där gjorde du ett riktigt bra jobb, hoppas dom uppför sig i fortsättningen :rofl:

Bara så bra!

Glamoroza ox skrev:
Har inte råkat ut för just hundägare utan innehåll upptill (i samband med hästen:smirk: )
Men något jag irriterar mig på är bilförare etc. som inte saktar ner när man kommer gåendes/ridandes med hästen utan drar på som attan...
& speciellt förbannad blir jag på tonårsslynglar i nedcabbade saabar som spinner loss framför hästen & hånflinar åt en när dom möter mig!!!:mad:

När vi är ute och rider och ser på håll att det kommer "snabba" bilar så rider vi ut mitt på vägen! :bump: Det är på en mindre grusväg då (hade nog inte gjort det på en större väg i och för sig) men det får dem i alla fall att sakta farten! De är ju rädda om sina bilar och en krock med en häst förbättrar nog inte putsen precis... ;)
Sen går vi fint åt sidan och hälsar och tackar för hänsynen! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka