I dag va jag på hingstbetet och hälsade på min och min kompis 1 års hingst. Gud, va jag blev ledsen och arg när jag fick se dem. Det va det magraste och klenaste jag sett på länge.
Det värsta av allt va att av 23 hingstar så kunde man räkna revbenen på 20 av dem. Mannen som har betet har varken ringt mig eller min kompis och meddelat att de va magra. När jag ringde upp honom så skyllde han på att det har varit kallt och dåligt väder. Och det va därför som de va så magra. Men i den hage de gick just nu va det inte särskillt mycket gräs. Jag ska givetvis åka och hämta hem min och min kompis hingst det första jag gör i morgon. Men hur hade ni gått till väga med mannen som har betet? Ska man skicka ut djurskyddsmyndigheten eller är det till att gå för långt? Tilläggas ska att våra hästar va i mycket bra hull när det släpptes på betet och har gått där i 23 dagar. Nu när de kommer hem så ska de få gå i en gräshage här hemma med mycket gräs som är nysått förra året och som vi har strött gödning på i år. Hur mycket tror ni att jag behöver fodra extra med kraftfoder?
Mycket tacksam för svar!
Mycket tacksam för svar!