Bukefalos 28 år!

Nu behöver jag verkligen hjälp...

Em3li3

Trådstartare
Hejsan!
Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten..
Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog tik och hon vill inte vara rumsren hemma, så i onsdags förra veckan fick jag nog så jag fick tag på svärmors jobbar kompis(hund kunnig tjej) som har ett "hundpensionat" och jag lämna henne där i fredags och kommer att hämta hem henne nu på fredag så hon får vara bort i en vecka..
Bara för att se om hon beter sig lika borta som hemma..
MEN!!
Hon är rumsren där och dom har våra rutiner för att se hur hon reagerar och det går som på dans..
VALPEN bor ensam i en villa med 2 rum(kök och sovrum) med massa hundmöbler så där är hon för att "ensam tränas" och det går som på räls. När hon som har pensionatet stänger dörren går hon runt lite och dricker vatten sen lägger hon sig och sover.. Går hon dit efter 20 min så sover hon än..
NU TILL DEN STORA FUNDERINGEN!!!

Hemma:
En annan hund finns- Blir hon stressad av honom även om han är lugn?
Instängd i köket när dom är ensamma..(villtillägga att hon ätit upp lampkablar och lampskärm, skåpsluckor....)
VARJE morgon är det bara att sätta igång och torka både NR 1 och "efter henne..(dom sover med oss i sovrummet)
Rutiner på promenad och lek, träning... Vi går med dom MINST 7-8 ggr om dagen..första promenaden är 05.30 och sista runt 23.00-00-30 beror på när jag kommer hem.

Pensionatet:
Ensam i ett hus och bara sover
Ute i hundgård och sköter sig själv
RUMSREN HELA TIDEN INNOMHUS!!!!!
säger varken bu eller bä..
EN ANNAN HUND MED ANDRA ORD OCH HON ÄR HELT ENSAM!!

Vad bör jag göra??
Jag orkar inge mer snart...
Hjälp mig alla hundkunniga människor!:confused::cry:
 
Sv: Nu behöver jag verkligen hjälp...

Kan det vara så att hon "markerar" på gamla kissfläckar inomhus? Min valp kissade gärna på samma ställen nära hon va liten..
Testa att rengöra med nått som verkligen tar bort lukten som kan finnas kvar från gamla "olyckor"
Hoppas det löser sig måste vara både jobbigt och stressande för dig och hunden :(
 
Sv: Nu behöver jag verkligen hjälp...

jag jobbar inom lokalvårds branschen och jag har tagit hem starka medel så det kan tas bort och vi har nyss flyttat bara det att det är väldigt sällan det är på samma ställen, och ofta så sätter hon sig och bajsar sen kissar ÖVER bajset...NORMALT?
kan även säga att hon kan sätta sig i SIN säng och kissa och det har även hänt en bajs och sedan gå och lägga sig i det, och vad jag vet så gör inte hundar ifrån sig där dom sover... :/
Det är jobbigt för mig för jag känner stress över att hon inte mår bra, det gör hon uppenbarligen inte men hur får jag/vi henne att må bra?
Den äldre han hunden är väldigt stressad över hennes betende och det märks för han vget att hon ´gör något hon inte får.. så han tar åt sig... :(
Sen känner jag en STOR press att bli av med detta betende snabbt för i mars får vi tillökning(oplanerat) och något av det bästa som hänt. och jag känner att ska jag först ha en liten nyfödd att ta handt om PLUS 2 hundar när en avdom inte gör annat än går mig på närverna...
Hur gör jag? MED GRÅTEN I HALSEN :'(
Mina djur är det bästa som finns även om jag känner att hon är "ett problem" som måste tas tag i direkt så har jag snart ingen ork kvar och hur blir det då.

Leveri ständig stress och oro inför nästa sommar... :(
Tack för svaret!
 
Sv: Nu behöver jag verkligen hjälp...

Ush vad jobbigt! Misstänker att du testat att börja träna rumsrenhet från steg 1 alltså ta ut hunden hela tiden och berömma när hon gör ifrån sig ute?
Har hon börjat löpa? Hormonrubbning?
 
Sv: Nu behöver jag verkligen hjälp...

Min personliga erfarenhet av hundar som är "grisiga" är att de under sina första månader i livet inte lärde sig "normal hygien". Dvs för de hundarna är det inte "äckligt" att ligga i avföring eller att pinka i den egna sängen.

Vet du om detta kan stämma in på din tik? Är hon uppfödd med "normal" hygienisk standard?

Om hunden dessutom är rumren borta så känns det som att något därhemma "stör" henne. För mycket "liv och rörelse", för lite mental aktivering, oregelbundna vardagsrutiner eller vad som helst...

Dessutom känner ju hundar snabbt in om stämningen i gruppen är bra eller ej och om du retar dig på hundens bristande rumsrenhet så kan det ev späda på problemen. Hundar som är otrygga försöker ibland att skapa en tryggare omgivning genom att tillföra välkända dofter - sk "kemisk krigsföring" ;)
Den egna avföringen/urinen har en välkänd doft vilket kan skapa trygghet, märkligt men sant.

Vänligen
Swat
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 332
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 280
Senast: Migo
·
Hundhälsa Om exakt en vecka får jag hem min 6 månaders valp. Han är inte rumsren Eller tränad, däremot har han haft mycket social träning med...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 337
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp