Nu blir jag snart tokig...!

Matten

Trådstartare
Nu måste jag snart få tag på ett "nytt" släp, mitt gamla är är sålt (de hämtar det i slutet på månaden), och jag vill inte vara utan allt för länge...Jag försöker välja på 2 alt., kan ni hjälpa mig :crazy: ?

1. Boj Bravo 216 S (eller 220 S) Ett mycket rymligt släp, där inte sadelkammaren "tar plats" från släpet. Men har inte råd att köpa nytt, utan det får bli beg. Sedan gäller det ju att få tag i ett...

2. Nytt Christ släp med sadelkammare, men ett släp som är väldigt trångt innvändigt (inte för hästen men för mig) då sadelkammaren är integrerad(?), mellan frambommen (på vänstersidan) och sadelkammaren är det typ 50 cm =väldigt trångt om man har för vana att tex. tränsa från hästens vänstersida. MEN dessa släp är ju snygga... :d !

Hur skulle ni välja???
Mvh. Matten

Sv: Nu blir jag snart tokig...!

Jag hade tatt christsläpet (har ett själv) :) :)
Trodde också att det skulle bli trångt men man kan ju fälla bommen om man vill ha mer plats. Och om man har en häst som står still!! Tycker faktiskt inte att det blir tångt även med bommen uppe, kan väl säga att jag inte har blivit mindre på "äldre"dar :o :o
För övrigt så bara älskar jag mitt släp ljust gott om utrymme för hästen och högt till tak! :love: Även min pålle tycker om det knatar bara rätt in,har innan varit lite knölig med lastning.
Ligger bra efter bilen med..skulle kunna fortsätta i ja...just nu säljer de faktiskt ut rauschen då de ska sluta med det märket kanske värt att kolla på! Lycka till!!!

Jag skulle ta Bojsläpet. Jag har ingen erf av varken Boj eller Christ MEN..

Boj är ett känt, svenskt gammalt märke. Christ är nytt, utländskt och om 15 år, eller 5 år, finns Christ kvar i Sverige då? Det är MÅNGA nya släpaktörer på marknaden nu och jag håller det som otroligt att alla ska överleva. Sluis, Henra, Cheval, Christ, Humbaur, Rausch osv osv. Det haglar nya märken, och var finns de om 5 - 10 - 15 år när man behöver dem? Finns det reservdelar att få tag på till vettigt pris? Finns det verkstäder som lagar dem?

Sen, jag gillar inte den invändiga sadelkammarlösningen, alls.. Just pga det du skriver, men antar det är en vanesak?

Men som sagt, jag skulle ta Bojsläpet..

Hej
Vi har ett Umesläp som är helt FANTASTISKT.
allting är så himla enkelt med et det väger nästan ingenting Dessutom vann den Hästmagazinets test med hästtransporter.
dessutom så sitter taket och själva vagnen ihop vilket det inte gör på boj där tacket bara är fast skruvat med en silikonlist så det inte drar
dessutom är umesläpet isolerat, nu har de isolerat över luckan ochså så hästen ska största bästa åkkomfort med lugn och ro dessutom värme :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 454
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 108
Senast: fio
·
Utrustning Går emot strömmen lite och ska byta till ett äldre släp... Har en hel del pengar bundna i mitt släp och nu när jag byggt ridbana hemma...
Svar
8
· Visningar
1 479
Utrustning Har just nu ett Boj bravo släp, den stora modellen med sadelkammare. Behöver köpa ett nytt släp då jag behöver fronturlastning till min...
Svar
3
· Visningar
2 248
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka