Sv: Nu ger jag upp!! *hästen åker tebax*
Och VARFÖR föredrar du slakt före att lämna tillbaka honom till sin förra ägare där han har varit i hela sitt 12-åriga liv? Han är t.o.m FÖDD där, för guds skull. *morr*
Jag vill inte sitta här och diskutera mina kunskaper, men vill du ha det så så kan jag gladeligen redogöra mitt hästliv om du vill.
Har haft egna hästar sen 14 år tillbaka. Då var jag 13 år.
Har skolat om travare sen dess.
Även ridit in en korsning halvblod/nordsvensk som jag ägde -96 ( gott resultat)
Red på ridskola fram tills jag fick egen häst och sen tränat till och från för instruktör.
Åker på alla clinics jag får chans till då jag även håller på att lära mig och utöva mina kunskaper i praktiken inom hantering.. ( vågar knappt skriva orden NH..)
Var nu senast på kurs för Peter Ljungberg och ska nu börja träna western.
Därför sålde jag min förra häst och letade mer passande individ..
Hittade då detta halvblodet men nu känner jag att det spelar ingen roll om han har ont nånstans eller har andra orsaker som gör att han funkar som han gör..
Han är i vilket fall en för stark personlighet för vad som passar mig. Visst jag kan säkert ha en sån häst, men jag finner inget nöje i att hela tiden göra upp om ledarskapet med honom.
Han ÄR en tuffing och det är vad hela han utstrålar.
Dessutom har jag sett en sida som jag inte gillar hos honom. Nu vet jag HUR han kan komma att fungera i ev. framtida krissituationer.
Det är antagligen så han kommer reagera om han blir rädd för saker, inte vill gå eller bara finner en ridtur för trist..
Och det är inte vad jag vill.
Jag hade en kolugn häst som alltid gick framåt.
Hon var inte så dominant och hon var mitt allt.
Nu har det bara skitigt sig.. från första början..