Nu har dagen kommit . . .

Sv: Nu har dagen kommit . . .

Jag upplever att har man väl börjat känna att det är dags så är det dags...

Det var kloka ord att tänka på...

Vad ledsen jag blir när jag läser om era farväl till era hästar. Det låter ändå som att det för de flesta har gått lugnt och stilla till..

Min älskade pojke ska väldigt snart få somna in. Har bestämt att det blir med bult och att han samtidigt hämtas.

Jag har aldrig varit med om att avliva en häst, och jag är rädd för att det inte ska gå lugnt till. Min pålle är lugn till sättet men jag är rädd att vår sista stund kanske inte blir fridfull.

- Hur nära hästen får man stå vid "bultningen"?

Hinner man klappa sin häst hejdå innan den avblodas? Resten vill man ju inte se... :(
 
Sv: Nu har dagen kommit . . .

Du får ju hålla honom om du vill, då hinner du klappa om honom.
Jag hade hellre klappat om honom medan hen lever än när han är bultad. :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 738
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 817
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp