Bukefalos 28 år!

Nu kommer vi förlora våran hund :´(

et_flickan

Trådstartare
Med all säkerhet.

Våran granne och min morsa rök ihop idag över hönsen. Dom hade kommit ut ur sin hönsgård och tagit sig in i deras hage varav hon jagar in dom på våran tomt och fortsätter slå efter dom med pisk när dom är på våran tomt. Sen stannar hon och börjar skrika åt min mamma att hon ska slå ihjäl hönsen m.m Mamma går ju såklart fram till henne och bad henne gå ut från våran tomt vilket hon inte tänker göra. Mamma knuffar henne i ett försök att få ut henne vilket gör att grannen slår henne med piskan. Då kommer våran rottis (mamma hade glömt att stänga grinden av all ilska) och hoppar rätt på grannen, biter inte utan hoppar bara på henne så hon nästan ramlar omkull varav grannens man kommer och slår efter hunden med påk. Hunden springen sen in på tomten och gömmer sig på våran alltan.

Jag är så ledsen. Var så glad igår över att hon inte skällt på dom och så händer det här. Vi kommer förlora våran hund eftersom hon är folkilsken. Hunden är för övrigt helt knäckt, är rädd för minsta lilla just nu. Hälsade på våra andra grannar utan problem men morrar så fort dessa går förbi. Vad ska jag göra, kommer det hända nåt nu?
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Hmmm... Normala grannar... Vad sägs om att lösa det som vuxna människor?

Jag hade garanterat att hålla hunden kopplad med ev munkorg för att rädda livhanken på den om de är på krigsstigen.

Sen å andra sidan så kan tycka att om en främling står på ens egen tomt och slår mot mig med en piska och är hotfull och mina hundar reagerar, då hade jag inte kallat hunden folkilsken.

//E
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Kommer hon göra en anmälan tror du?
Jag vet inte vad som kan hända. Men grannen slog ju din mamma med piskan och då är det ju inte så konstigt om hunden försvarar. Men sen om hunden inte är säker i vanliga fall är ju heller inte bra...
Konstig granne för övrigt som får utbrott pga av lite höns.
Ja, alla är vi olika, men jag skulle då inte brytt mig, men än hjälpt till att få in dom igen.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Denna hund är hur mysig och snäll mot andra...:love:
men dessa grannar har haft dålig inställning från första början..
mot hunden har dom en hållning som hunden tycker är hotande...

när dom flytta dit så vart grannarna helt upprörna.. dom tyckte nog inte att två stockholmare skulle komma in och förstöra för dom( om ja inte kommer ihåg rätt skulle dom få ha sina hästar på märken där sarah har sina hästar ida) dessutmom var den en ensamstående kvinna med tonårsdotter och de gör ju inte saken bättre att de inte finns en kar i huset som bestämmer...

lite rörigt men hoppas ni förstår
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Dom kommer med all säkerhet anmäla. Har gjort det många gånger men då var det bara falska anmälningar alltihopa. Dom har ju provocerat henne ett antal gånger, slagit med piskan mot staketet, dom vill ju för fan att hunden ska vara ilsken mot dom, dom väntade bara på att detta skulle hända säkert. Så jävla arg och lessen :devil: :cry:
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

gör då en motanmälan om att de var på eran tomt, och dessutom slog din mamma. Då kan ni lägga ner eran anmälan, mot att de lägger ner sin!:idea:
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

det ska en hel del till för att ni ska bli tvungna att ta bort er hund om ni inte själva vill. när den inte ens har bitit grannen kommer förmodligen noll och intet att hända ens om hon anmäler.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Jag kan motanmäla för att hon gjort personlight påhopp på mig. Kallade mig psykfall och lite mer äckliga ord. förlåt om jag inte skriver så bra, är ledsen. Vill hellst bara flytta härifrån, är så trött på dessa människor.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Som tidigare inlägg :
Hunden försvarade din mamma. Grannen slog ju henne.
"Min" hund skulle också försvara min mamma
då han är väldigt fäst vid henne.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Jag hoppas bara att det inte blir något. Förlorar jag den där hunden så blir jag helt knäckt. Hon är så härlig, så underbar på alla sätt. Efter detta så la hon sig i mitt knä, en stor rottis får plats i mitt knä :love: och sov. Så har hon aldrig gjort förut. Hon var helt slut psykiskt efter det där.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Förekom dom och gör en anmälan själva. Att de slog din mamma med piskan är ett rätt allvarligt brott
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Håller med escodobe, se till att anmäla först!
Skriv ner vad som hände i lugn och ro så att allt kommer med och ring sedan polisen, det där är allvarliga saker.
Er hund uppförde sig ju exemplariskt om den inte bet, skyddade och markerade på sitt område. Helt korrekt av hunden. Grannarnas beteende verkar ju däremot handla om både hot och misshandel och intrång.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Förekom dom och gör en anmälan själva. Att de slog din mamma med piskan är ett rätt allvarligt brott

Just det, och det ar en situation nar en hund faktsikt far lov att varja sin agare.

Din mamma kunde ju inte veta hur pass allvarligt grannen skulle overfalla henne, och nar grannens man sedan kommer med en pak! -Hu!

Jag tycker ni ska polisanmala grannarna for misshandel!

/KT
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

:eek: hjälp vilken instabil granne!
hur vågar dem reta upp en rottweiler:crazy: tänkte på att de brukar slå med piska mot staketet osv.

anmäl för hot o misshandel och be en bön att de flyttar.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Jaa, anmäl först!!! Dessutom tror jag verkligen inte att hunden avlivas utan nån form av utredning, där man kollar hundens reaktioner på div situationer. Man kan ju inte bara anmäla nåns hund och sen få den avlivad utan vidare! Du kan sova lugnt tror jag! Se till att vovven får ha lite roligt ett tag också och muntras upp!
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Det är mycket som gjort att det blivit såhär, våra grannar är lite knepiga. Tror att dom får göra precis som dom vill och vill att allting ska vara som förut när inte vi bodde brevid dom. Dom tycker att vi hellst inte ska synas, har dom sagt mitt framför ansiktet på mig och mamma. Vi ska visa hänsyn mot dom men dom ska inte visa hänsyn mot oss. Det var bara väntat att det blev såhär, det har varit spänt ända sedan vi flyttat hit. Och värre blev det när vi köpte våran "mördarhund".

Dom har polisanmält oss två gånger. Första gången för att hunden jagat dom när dom cyklade förbi och för att vi har bussat hunden på dom, vilket aldrig hänt, hunden är idag nio månader gammal, vi har haft henne sedan hon var fem månader.

Andra gånger hade dom hittat spår i hagen från en hund och polisanmälde oss då för att våran hund jagat deras hästar. Men det dom inte visste var att vi visste att det sprungit en jakthund runt deras och våran mark, alltså var det inte våran hund som var boven. Det var då våran grannar som ring jakthundens ägare och ändå har dom mage att polisanmäla oss.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Inget snack om saken. Anmäl dom! Finns det dessutom flera som kan styrka er sak (t ex som det där med jakthunden) eller som har liknande åsikter så kommer dina grannar snart att få problem. De kommer själva att göra sig omöjliga för omgivningen och tids nog är det de som tvingas flytta eller ha ett jobbigt liv där de bor.

Tills dess - Håll hunden glad och kopplad. :) Lös kan den säkert få vara på andra platser än just hemma hos er. Jag vet det låter som en tåkig lösning, men ju mindre de kan klaga på desto bättre för er. De kommer säkert inte att ge sig trots att deras argument tryter, men de kommer snart att framstå som fånar om de försöker klaga på sånt som inte finns.

Lycka till.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Kan inte tänka mig att ni skulle få ta bort hunden pga detta! Håller med övriga, anmäl dem för misshandel och olaga hot!
Och se till att hålla hönsen instängda, kan faktsikt förstå grannarna om de blir griniga över lösspingande höns (men absolut inte deras sätt!! missförstå mig inte!)
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Säger som de andra, polisanmäl! Ni kan anmäla dem för misshandel, olaga hot + hemfridsbrott. Er hund bet inte utan hoppade enbart, så vad ska hon visa upp för något? Jag tycker det låter som ni har en mkt stabil hund och jag hoppas verkligen att grannarna inte lyckas förstöra henne för er. :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 282
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
971
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 777
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 485
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp