Bukefalos 28 år!

Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Måste bara hoppa in lite om det här med djur och grannar...

Av egen erfarenhet har jag lärt mig att det är bäst att försöka hålla sams med sina grannar, hur knäppa dom än är.

Anmälningar fram och tillbaka gör det bara värre. Det finns så mycket era grannar kan göra för att sabba för er som inte går att anmäla/bevisa.

Det allra bästa är faktiskt att svälja all stolthet och krypa över till grannarna, fjäska, be om förlåtelse, osv. Baka en tårta, eller nåt!

Om dina föräldrar inte böjer sig, kanske det ändå kan vara värt för dig att försöka? Förklara läget och om du börjar gråta kanske dom smälter lättare.

Hoppas det löser sig!
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

De har anmält er 2 ggr under 4 månader alltså?

Tråkigt är ju också att det är en rottis, efter som att såna hundar av många undermedvetet anses "farligare" än andra.

Jag tycker att det är fruktansvärt att en vuxen människa beter sig på det sättet. Jag har aldrig haft så lite vett i huvet att jag slagit en annan människa med en pisk, inte ens som liten. Jag hade nog tagit det med lugn och bett personen att lösa det som vuxna människor eller ringt polisen. På plats. Inget snack om saken. Jag hade dock försökt att uppträda lugnt och sansat för sålänge någon skriker frestas man att följa samma mönster.

Jag tycker att ni ska ringa polisen och rådgöra med dem hur ni ska gå tillväga. Fråga vilka regler som gäller och vilka krav ni som djurägare har på er. Får de skada era djur om de kommer lösa, måste ni betala skadestånd eller vad är det som gäller. Visa att ni är mogna och ansvarsfulla nog att ta reda på vad ni måste ta hänsyn till så har ni redan där vunnit stor bit trovädighet. Vad ni gör, försök inte att genast ge er på grannarna utan ta istället reda på vad som gäller för att lösa det på ett vuxet sätt. Går inte grannarna med på detta, då kan ni ta det med polisen och låta dem tala om för er om ni ska göra en anmälan eller inte. Så hade jag gjort.

Oavsätt hur illa man tycker om de här människorna - det gör tom jag som sitter som en utomstående person - så är inte syftet att göra dem illa utan att lösa konflikterna. Jag tror inte att ni behöver bli av med er hund. Den gjorde ingen skada och trodde kanske tom att det var lek. Det kan ni ju hävda. Dessutom är det ju relativt hur aggressiv hunden var - om den ens var det? - och hur allvarligt den "hoppade upp" på henne.

Ta det lugnt, fråga polisen och försök lösa det. Kanske måste ni låsa in hönsen bättre, och det kanske ni har tänkt redan. Men det var ett mycket dåligt sätt av grannen att be om det på måste jag säga. :smirk:
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Vilka hemska grannar!:eek:

Skulle inte kalla eran hund folkilsken alls.
Snarare att den vaktade sin ägare och gjorde precis det den ska, i mina ögon. Vore ju hemskt om ni förlorar er hund när grannarna gjort fel!

Kan ni inte anmäla grannarna för typ misshandel mot er och hunden eller nåt? Olaga intrån på privat tomt?

Håller tumme för att allt löser sig på något sätt och att ni får behålla eran hund!:)

Hoppas vovve inte har allt för allvarliga men av händelsen.:(
Stackars liten och bli jagad med påk:crazy:

Vi hade en jämthundstik förut som blivit svårt misshandlad av sin fd ägare under lång tid. I början räckte det med att man höjde handen för att klia sig i skallen så blev hon helt platt och verkligen kröp iväg och gömde sig. Men efter hand så släppte det och hon blev en otroligt trevlig hund som inte längre var rädd.:)
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Har ni möjlighet så fota/filma när dem medvetet provocerar eran hund. (dock tror jag ni måste informera om det. Se till då att få det på film så ni har bevis) Min mor sade att man kan få dit en hundförare från polisen som kollar hur eran hund beter sig och även
hur grannarna gör. Dem kan då bli tagna på bar gärning
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

De här grannarna är tyvär inte riktigt kloka, finns flera trådar om dem sedan tidigare där de jävlas enbart för jävlandets skull. De tål helt enkelt inte att mor och dotter har flyttat dit och använder sin egen mark, mark som tidigare användes utan avtal av grannen om jag kommer ihåg saken rätt. :crazy:
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Varför inte hinna före dem och anmäla granntanten och gubben för misshadel? Tanten slog ju din mamma och hönsen och gubben slog hunden. Iofs har man alltid strikt hundägaransvar men hunden gjorde ju ingenting förutom att putta tanten. Ni kan ju lika gärna säga att den lekte, ord mot ord ...
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

*KL*

Nu går det skitsnack i bygden att hunden våran är folkilsken, det var något jag förväntade mig så jag blev inte förvånad. Desutom har dom mage att säga att mamma bussat hunden på dom, hunden skulle aldrig göra något om hon inte blivit provocerad till det så mycket vet jag om min egen hund. Dom har snackat en massa skit runt om i bygden och inte ens nämt hur dom själva betett sig, vilket dom inte vågar eftersom dom redan gjort bort sig rätt rejält här.

Är har det inte kommit någon polisanmälning och kommer säkert inte göra det heller, dom vågar helt enkelt inte polisanmäla eftersom ingen tror på dom häromkring längre, inte ens polisen.

Hunden har uppfört sig bra sen detta hände. Pigg och glad inga direkta men. Är lite rädd för stora pinnar men det är nåt vi tränar på när vi leker, lite dragkamp och att jag springer brevid henne med den i handen. Men hon skäller som tusan så fort hon ser dom och reser ragg. Vi har staket runt tomten så hunden får vara ute som vanligt bara man har koll att grinden är stängd ordentligt.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Det sämsta ni kan göra är att skärma av hunden och er själva från övriga grannar och folket i bygden. Ut bland folket istället!

Ta med hunden och gå runt och prata med folk. Berätta att hunden blivit osäker för främlingar sedan den blivit misshandlad av en granne. :idea: Poängtera att det är en unghund (9 månader- och skulle bussats på folk... Så löjligt att ingen kan tro det) och behöver känna trygghet med andra människor för att inte bli farlig som vuxen.

På det här sättet slår ni flera flugor i samma smäll! Tränar hunden socialt, lär känna folket omkring er, kan lämna er version av vad som hänt, stämmer i bäcken om tokgrannarna hittar på mer skitsnack mm.
Dessa tycker jag ni ska negligera totalt. Anmälningar ställer bara till obehag och problem även för er själva. Visa istället att grannarna är oviktiga och skitstövlar som man inte vill ha något att göra med.

LIA
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Vi går ut med henne två gånger om dagen så hon får träffa folk och tränas i koppel. Hon är så folktokig, nästan lite för mycket :angel:.
Jag har berättat för alla jag träffar att hon har blivit skrämd men dom märker ingenting, tycker bara att hon är lite för kramig, hon ska gärna sitta i knät, vilket är lite jobbigt. Nånting vi försöker träna bort, en rottis är ju ganska stor och tung.
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Har inte lät hela tråden men håller med dom andra, anmäl tanten, hos misshandlade ju din morsa!!!

Mvh
Möller
 
Sv: Nu kommer vi förlora våran hund :´(

Anmäler vi så är risken stor att det bara blir värre. Det bästa är nog att vi inte bryr oss om dom alls.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 284
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Min mammas hund säger ofta till andra hundar om dom kommer för nära. Hunden har hälsat på grannhunden vid flertalet tillfällen. Mammas...
Svar
3
· Visningar
971
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 778
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 485
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp