Nu måste jag vara helt vrickad..

Sv: Nu måste jag vara helt vrickad..

Om öppningen ska va mitt fram beror på hur dina transportskydd ser ut. Men knäppningen ska sitta på utsidan och knäppas bakåt.

Som Freja_ skriver.
Alla transportskydd ser olika ut, på mina sitter öppningen framtill å man spänner bakåt på utsidan (man ska alltid spänna bakåt på utsidan om bennet). Men sedan finns det ju andra moddeler som ser helt anolrunda ut mot för mina.

Mina spänns på utsidan men man "knäpper" dom frammåt- åldre buccas modell.

Kardborrebanden ska sitta utåt och bakåt.

Rörelsefriheten ska ju vara bäst.. Brukar sitta på utsidan och ska knäppas bakåt som de flesta här skriver..
Jag har dock ett par (eskadron) som knäpps mer vid framsidan kan man säga.

jag gör knäppningen utåt-bakåt precis som med benskydd och lindor. på de flesta skydd jag använt blir det då att glipan/överlappningen hamnar på utsidan, vilket är mest logiskt, för risken att t.ex. trampa sig själv på utsidan av hoven är ju mindre än övrigt runtom...

Mina transportskydd skulle tydligen sitta med öppningen fram, och med karborren frammåt.. Jag frågade.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka