Sv: Nummer 9 om våra 06
r
*KL*
Suck, året börjar inte helt bra med en häst som strular i ridningen, inga större problem vid kravlösa uteritter, men när jag vill ha koll på de där 4 benen och samtidigt att man ska kröka på rygg o hals så blir inte allt rätt.
H.bak vill inte kliva på lika bra som v.bak i arb.skritten inga större problem i traven förutom att han vill slita tag i bettet emellanåt ( hör nog ihop med att han inte vill jobba på ordentligt med båda bak) Har haft min måttanpassade sadel nu i snart 4 veckor och innan dess knakades han i bäckenet som låg framåtlutat.
Så nu när kroppen bör vara redo för att äntligen jobba rätt så börjar h.bak strula. V.bak kotled är lite svampig/svullen så summan av kardemumman är nog ev att knäledsinfl. på ngt av bakbenen är tillbaka. Det bara känns som det. Ska ha kiro nästa onsdag och hon är även veterinär med portabel UL och röntgen så ska be henne kolla igenom honom ordentligt innan det blir värre.
Hoppas på att det är ngt i kroppen som spökar och att han inte är så j*vlig att rida som han är just nu "utan" anledning.
Kan ju vara att hans kropp inte är van vid att arbeta rätt och i samband med min glädje över passande sadel så har han blivit överansträngd. + 11 veckor av longering/tömkörning och barbackaridning....
Sådär nu har jag skrivit av mig