Jag är också lite nyfiken på
@Novali01 :s planer på hästfronten

!
Här är lite stiltje. Jag tappar all ridning

..
Rider ut i skogen lite grann och lite på banan samt tömkör.
Iom att ingen av sadlarna var helt optimal till Bellona och hon har tappat och spänd i muskulutaruren samt har hakar på tänderna som ska fixas.
Tar väl hundra år sen att hitta en sadel som passar. Ska iof låna sadel av uppfödaren, en prestige hopp som dom har haft till henne. Hämtas till helgen.
Sedan kan jag ändå inte träna så mycket som jag borde.
I och med vi är tre som halvhjärtat håller på. Det är så himla irriterande och ledsamt och frustrerande ibland.
Jag
vill ju verkligen men måste dela med mig till barnen.
Tjejerna vill ju rida, det är inget som jag påtvingar, men dom har väldigt svårt att planera och göra träning och ridning och hästskötsel till hundra procent, eller femti iom dom är två..
Medan jag gladeligen hade gjort det men inte "kan" ge min ridning och träning heltid.
Å så är det vilken förening, tränare, klubb man ska åka till. Jag har en timma till "min"tränare.
Vi kan ju inte vara medlemmar i två tre olika föreningar var heller..suck
Det hade varit så bra med EN klubb som vi kan träna på och ev tävla för alla tre..
För det blir både dyrt och knöligare med logistiken.
Yngsta dottern har stått tillbaka för mig och sin syster och där
måste jag hitta något bra koncept med kontinuerlig träning för hennes vidkommande sedan på Bellona eller Loppan. Det skulle säkert fungera i en traditionell ridgrupp eller så bara det blir regelbundenhet.
Är ju ett tag dit men tycker inte om att ej ha koll på läget om vad man ska hitta på..
Ja, ja..nästa vecka blir det både tandläkare och sadelinprovare

.
Borde byta arbetsplats, suger att jobba som uska i hemtjänsten stundtals, tungt stressigt och ett utnyttjande där vi bara förväntas täcka upp och gå in extra mm. En chef som har personalpolitik som jag vet inte vad. Å så kör jag viktväktarna genom jobbet, det får vi hoppas ska ge lite resultat så jag kommer i min finkavaj

..
Ursäkta långt och virrigt, lite små deppigt inlägg. Mycket nu.
Hästarna är ljuvliga iallafall och jag är såå glad över mina flickor som är supernöjda ihop i hagen.
Bellona har ju gått i ensamhage sedan hon var fyra..
Men hon är en superbra extra mamma till Rutan

!
Häromdagen stod Bellona och Loppan och gnugga manke

!
Dax att mocka å sen shopping med töserna innan jag går på mitt kvällspass.