Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilka härliga vägar @fio Man kanske skulle flytta upp där du är ;)
Lycka till @Maui!

Själv ska jag åka in till veterinär med fullblodet i eftermiddag. Lika bra, det är ju långhelg sen också.

Tuaphua, hade varit jättekul att se film på er någon gång ☺

KL

Min lilla Julia är så snäll och förlåtande i allt. Älskar verkligen denna lilla pålla. Ska till Sven imorgon och "hoppa". Blir nog mest att rida runt bland hans grejer skulle jag tro

Det får ni nog vänta på ett tag! Fröken var snäll och filmade lite på lektionen i tis.
Heh.. Ja.. Nu kände jag då jag red att jag hade ont och var spänd och red "så där". Var lite för länge sen jag behandlades. Men iaf! Det var inte skoj att se.. Usch!
Fläskig såg jag ut med! :O

KL

Pålle var dock riktigt fin trots pilotens missar. Han var lite på tårna några ggr och var skraj för saker. Men han var inte arbetsovillig eller gick emot på något vis.
Vi red vidare på vår lilla fyrkant med olika skolor etc på raka linjerna och variera vändningarna/hörnen med att antingen flytta rumpan sidvärts runt bogarna eller rida 1/4-dels piruetter.
Vi började i trav och sen gick vi in i galopp och körde mest galopp.
Pålle blev trött och "missförstod" fattningen en gång och fattade fel galopp. Då red vi det i förvänd ett varv. Sen tyckte han att rättvända var ett utmärkt val. ;)
Han vill bli lite för hög och kort i vändningarna. Så jag fick jobba på att vara noga med att inte låta honom bli det.
Det var svårt med exakta linjerna, skolorna, hålla bjudningen, exakta formen, vändningarna i balans etc etc.. Fy vad svårt att hinna med allt och komma ihåg allt!
Men kul iaf att hästen nu nått dithän att han tål sånt jobb, att det ens är idé.

Idag tar vi nog en repa i skogen innan vi försöker kämpa vidare med våra linjer på egen hand.

@Hippocampus
Vilken häftig brygga! Aldrig sett sån förr. Men jag har varit förskonad från hovjox mycket också. Hoppas det går bra på kliniken med den andra idag!

@Maui
Skönt att ni får hem honom idag! Håller tummar för fortsatt tillfrisknande!

@SkorpSmulan
Härligt med lektion som gått så bra! Kul att ni är igång igen!

@fio
vilka härliga vägar! Jag tror jag sett varenda sten, vartenda löv etc på vår lilla ö jag har att tillgå. I sommar vill jag åka bort med kusen. Till någonstans med måååånga mil åt alla håll att buschrida på. Nytt att se!

@polly p
Hoppas ni hittar något som kan passa er allihop! Verkar den spänd hade jag nog tvekat rejält till yngre om de inte är väldigt rutinerade och själva har tålamod.

Fio, finns det plats i erat stall? ;-) underbart med sådana vägar :)

Maui, hur går det med Marco??

Skorpan, kul med träning :)

Tuaphua, klart du ska lägga ut en film :) du rider antagligen 1636277617152ggr bättre än mig :D

Kl

Hoppningen hos Sven igår gick verkligen över förväntan. Han var inte hemma så vi var själva i ridhuset. :) Hoppade allt från utspökad oxer till mur. Så roligt!!! Blev något kort filmklipp av ett barn men väntar till nästa vecka med riktig då vi har med kameraman :)

@tuaphua Du behöver ju inte träna för att lägga upp en film här ;)
@Hippocampus Lycka till
@polly p Vad är det för nån ni har fått hem på prov?
@Tessalonica Så kul att det gick bra hos Sven. Vi måste åka dit igen o hoppa :)

Nu har jag hämtat hem den lille busen. Han blev glad av att se mig. Borrade in hela nosen i min jacka o bara stod så :love:
14000 spänn fattigare :eek: Känns nästan som om jag köpt en häst.

Ja jättekul @Maui. Skönt att han är hemma. Herregud kostade det 14tusen efter försäkringen? :nailbiting:

Tur det är Saras häst ;)
Haha hon skickade mig att lösa ut honom :angel:
Det var efter försäkring o då hade vi redan betalt självrisken genom första besöket. Andra besöket är inte reglerat än :crazy:
Helsingborg kostade över 30 men de ersatte inte CT röntgen :mad: men när de får remissen från andra veterinären så borde de göra det. Får hoppas det i alla fall. Den kostade 7.

Skönt att ha Marco hemma igen Maui!!

Jag var nere hos Johan i em/kväll och hade en superterrängträning verkligen! Så sjukt nöjd med precis allt!! Vi hoppade en hel del linjer och det var så himla roligt att få rida på lite svårare saker.. Ljusgrå kändes verkligen på hugget och jag hoppas att han tänker vara det även när det är dags för säsongsdebut den 12 e.. Vi hinner klämma in en träning till innan så jag hoppas jag får någon att filma då.

Nä faktiskt inte.. tror det bara är "vi" som läser denna tråden.. inte som 07 tråden direkt haha. Men @Maui du läser väl inte så mkt på forumet i övrigt så du vet inte vilka blodtörstande figurer som lurar i buskarna när man lägger upp film.. :D

@Maui Tur hon e din dotter ;) hehe. Okej det var ju väl mastigt. Hoppas de ersätter röntgen. Mycket pengar...

@fio jag är blond och blåögd, läser endast 2 trådar för i övrigt gillar jag inte buke. Menar du att det finns lurigt folk här ;)
Jättekul att din träning var bra. Johan? Är det ft tränare?

Skönt att få hem hästen igen @Maui

Det är som min man säger: "det är inte det snabbaste sättet att bli fattig men det säkraste" om att hålla på med hästar alltså...;)

Angående att lägga ut film på Buke...
Jag är väldigt restrektiv med det och tror att jag bara lagt ut i denna och i elvatråden.
Jag är inte så intresserad av att bli sågad och ifrågasatt... Mina tillkortakommanden är jag så väl införstådd med ändå :crazy:.
Samtidigt så är det roligt att visa här någon gång för det känns som att det är på lite mer vänskaplig nivå :heart.

@Hippocampus Lycka till
@polly p Vad är det för nån ni har fått hem på prov?
@Tessalonica Så kul att det gick bra hos Sven. Vi måste åka dit igen o hoppa :)

Nu har jag hämtat hem den lille busen. Han blev glad av att se mig. Borrade in hela nosen i min jacka o bara stod så :love:
14000 spänn fattigare :eek: Känns nästan som om jag köpt en häst.

Uj, saftig nota! Men, vad gör man inte för de små liven?
Jag "löste ut" min lilla hund för mer än så efter en op(försäkringen slutat täcka så mycket i den åldern..). Mitt sällskap som inte alls är djurmänniska så poängterade att jag skulle kunnat köpa 3 nya hundar istället för "den där gamla". Haha!
Tack, men jag föredrar gammalt inkört i det fallet.. :P

Nej, film blir det inte nu. Mitt självförtroende är som sagt inte på topp efter den här långa vilan.
Det tar rätt rejält på en mentalt att inte kunna styra sin kropp när man är beroende av den för att kunna arbeta. Så den här tiden nu när jag varit sjuk har varit väldigt tuff. Jag har inte riktigt mitt normala skinn på näsan eller samma förmåga att ruska av mig och inte bry mig.

KL
Jag red ute igår och var tyvärr lite uppjagad och irriterad över tjafs i stallet. Det är ingen jag bråkar med eller är arg på så själv. Men det är tjafsigt om skitsaker mellan folk. Och det är inte kul att vara i den miljön för vare sig mig eller hästar. Så jag var tvungen att försöka medla.
Det var underbart väder med sooool. Så jag är lite arg på mig själv att jag inte kunde släppa allt och fokusera. Men jag var nog lite för trött.
Hästen var laddad och jag borde ha fokuserat bättre för att vi skulle smälta ihop mer. Nu blev det bara kladdigt och orena träffar på hjälperna. Hästen gjorde det jag bad om och skötte sig. Men jag var för kladdig..
En kompis kom förbi på väg från hage och och tog lite snabbt några kort för att jag skulle få se att det inte såg lika skit ut som det kändes.
Det var kanske inte riktigt SÅ skit.. Men nä..
Idag får jag på't igen! ;)

Jag kan dock bjussa på bilder för att hästen är sååå söt!

försöker få till våra exakta linjer och balans i vändningar.. Svååårt.. Kan inte rida så fort då eller stora steg..:

Haha.. Här tyckte han att det visst var en bra idé att ställa in v bak så där bakom iom att han såg något lite halvläskigt och var lite trött i bakbenen..
Vi är lite överrörliga i vår familj och hamnar i konstiga ställningar ofta..

Han ser jättefin ut @tuaphua påminner mig om det galna Beachboy stoet som Johan hade för typ 15 år sedan. Du ska nog vara glad över att det inte är Beach Boy i första led. Sen fattar jag iof inte varför man betäcker ett BB-sto med en dressyrhingst O_o

@Maui Tur hon e din dotter ;) hehe. Okej det var ju väl mastigt. Hoppas de ersätter röntgen. Mycket pengar...

@fio jag är blond och blåögd, läser endast 2 trådar för i övrigt gillar jag inte buke. Menar du att det finns lurigt folk här ;)
Jättekul att din träning var bra. Johan? Är det ft tränare?

Jag har fått PM med filmer som användare i förtroende skickat någon jag aldrig pratat med. De anser att jag kan behöva gotta mig i hur illa det ser ut på filmerna. Trots att jag heller inte visat intresse för att få se användarens filmer..

Så ja.. Det kan vara helt sjukt!

Kul med lyckad träning för både dig och @ fio! Heja er!

Han ser jättefin ut @tuaphua påminner mig om det galna Beachboy stoet som Johan hade för typ 15 år sedan. Du ska nog vara glad över att det inte är Beach Boy i första led.

Tack! Verkligen kul att höra!
Vet du vad det hette, stoet?

Han är ju allt annat än lätt den här hästen.. Fantastiskt kul när han går bra. Men det kan gå fort från ena ytterligheten till andra sas. :P
Min tränare hade ju Beach Boy(dvs var den som red och skötte.. inte ägde) då han stod i Sverige, inte hela tiden. Men länge..
Det är den äckligaste häst hon vet. Och hon tyckte de var väldigt lika i början. Idag tyvärr till viss del.. Men betydligt bättre.. ;)
Hans morsa var väldigt lik sin farsa. Och min väldigt lik sin morsa..

Eftersom det inte funkar med Rivica tog jag lånehästen o startade LC idag. Hon är så cool har väl knappt :wtf::arghh::meh:gått dressyr innan o nu fick vi 69% o kom 6-a av 36 trots dåliga fattningar o en felridning:)
Fick 8 på gångarterna. Ska kanske knycka den hästen :p
Eftersom vi startade nästan först o låg trea när fem hade ridit o femma när tio ridit så åkte jag hem. Hon ville inte stå still i transporten. Trodde inte på plac. När jag insåg att det skulle bli en var jag ute i skogen med Rivica. Ringde o beklagade men nåt pris skulle jag inte få men däremot slapp jag böter :wtf: på upp till 500kr. Trist o ändå känner jag ÖD. Så hårda har det aldrig varit innan .
Här är det väl bara @Novali01 som har synpunkter på filmer :banana:

En vän hade en BB avkomma. Han var rätt knäpp o hon försökte rida ft på honom:banghead: Gick väl inte så bra. Såldes till Finland.

Fast Bea gick som ett spjut i terrängen.. gick unghäst Vm i fälttävlan bla , det var dressyren som den fick spunk i.. Sen hade ju Johan även Major Tom e: BB som gick både EM, VM och Badminton. Den fick ju oxå spunk i dressyren titt som tätt.. fasen vad han var uppgiven för det mesta efter dressyren.. fast sen oftast glad efter terrängen. Men det är ju lite så i fälttävlan.. Antingen går dom bra i dressyren och terrängen men kasst i hoppningen, eller så går dom kasst i dressyren och bra i hopp och terräng.. går dom kasst i terrängen är det ju ingen fälttävlanshäst alls :D

Är dom bra på allt går dom inte att lösa för pengar! Ni ser, hopplös sport ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka