Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å, vad fin han är @tuaphua, riktig läckerbit och du sitter skitsnyggt!!!
@Maui; Gott att Marko är hemkommen. Fya vilken nota. Tkr det är knixigt med försäkringar, min har ju varit flitig besökare på div veterinärstationer och det har väl iof funkat bra med självrisk osv..
Å , vad kul med placering!:bow:

Provhästen är en 06-a efter FigaroR:D. Vid första besöket så vart jag lite tveksam men dottern älskade henne,. Vi rted ute i en hage och det vart grisar jämte mm och hon var tämligen obrydd. Jag hittade dock inte knapparna riktigt och hade lite svårt med förhållandena, ojämn mark, skymmning etc..

Vi beslöt oss för en andra titt och då i ridhus. Hon har mest ridit ute och hästen var lite spänd där när min dotter red ( hon fick föl för knappt ett år sedan också ). Är igång sas men ej i tävlingsform/kondis. Har inte gjort såå mycket men tävlat enstaka hopp, tränat terräng och gått pay´n ride la med där bra procent :)..

Jag fick en bättre känsla andra gången. Hon är ju inte Loppan men äh, känns som att ringrostiga jag, när jag hittar knapparna att det kanske kan bli rätt bra ändå..Har lite större men kanske mjukare steg än henne men är ju inte speciellt ihopriden nu.

Den är annars supersnäll i all hantering och okomplicerad. Iom vår tveksamhet så erbjöd tjejen oss en liten prövotid. Det är ju inte så dumt:)..Hon är ju lite allround, precis som vi vill.
Kommer i morgon blev det ändrat till:).

Påskhälsning Loppan:

Här från idag med granntösen:
603866_924618780892975_1617777112938103722_n.jpg

Gos ..
11128719_924209820933871_7745502795087060538_n.jpg

Tjockis:love:..
11091344_924157427605777_7328685656127236498_n.jpg

Å så jag och lilla Fransi..Min sits är katastrof..men hoppas komma igång och jobba på´t när vi hittar häst:)..
11081220_924211410933712_3367343028054904567_n.jpg

Äh, wtf..;) Sis men det kan bara bli bättre..

Glömde..Hingsten till sprattlet i magen har Beach Boy till farfar:o..uj, uj..
Vart ju och kollade på honom igår ( Canterbury) med min snela make! Läcker men ser lite taggad ut;)..
Fick ju iof även se Loppis farfar ( Friendship ) och avkommor till den, han är jue precis som Figaro R känd för ett supertrevligt temperament..

Vi övernattade, superlyxigt och vackert vid Vättern! Inte alls dyrt men otroligt serviceminded personal! Var bara vi men ändå dukade dom upp full hotelfrukost. Fick en svit/lgh och betalade bara drygt 500 pp. Lite guldkant på tillvaron:D!

Ja Bea, Beach boy- Amiral :rofl: Du förstår....

http://www.blup.se/sv-SE/horses/90951-bea

Ja, då var det inte morsan till min iaf. Men oj.. Intressant stam.. Faktiskt värre än att "bara" ta BB m dressyrhingst.
Syrran till min var jag bekant med den som hade. Men hon gick bort tyvärr. Och jag vet inte vad som hände med hästen efter det. Den stod hos proffs som hoppade.
Ägaren var skraj för den och hade annan häst att rida på själv. Jag är lite nyfiken..
Just med tanke på att mödernet var så speciell. Jag tror den nedärvt starkt och även präglat dem rejält.

@Maui grattis till placering! Skönt att du slapp böter med. Även om jag kan tycka det var lite smålarvigt förvisso..

@happyrider Tack! Jag tycker ju han är fantastiskt vacker, lite partiskt så där. ;)

@polly p Tack! Jag sitter inte så himla bra faktiskt. Det är rätt många fel där för närvarande(om än kanske inte så övertydliga just på den bilden). Men jag brukar iaf vara sadelfast tröstar jag mig med. ;)

Kul med provhästen! Jag tror det kan bli något rätt trevligt av den. Den verkar av det här korta klippet hyfsat bussig och liksom inte helt felskolad.
Nu låter jag kanske negativ i mina ordval. Men det är inte alls menat så. Utan av det lilla man kan se så tycker jag att det är en helt ok grund att fortsätta på. Det finns ju gott om hästar som svarar betydligt mer fel på hjälper eller surar till och inte tål en.
Det där tycker jag är bland det viktigaste, att de tål en och om man gör ngt så svarar de inte emot en.
Jag håller tummarna för er fortsatt!
Kul att du får börja rida igen!

Fast Bea gick som ett spjut i terrängen.. gick unghäst Vm i fälttävlan bla , det var dressyren som den fick spunk i.. Sen hade ju Johan även Major Tom e: BB som gick både EM, VM och Badminton. Den fick ju oxå spunk i dressyren titt som tätt.. fasen vad han var uppgiven för det mesta efter dressyren.. fast sen oftast glad efter terrängen. Men det är ju lite så i fälttävlan.. Antingen går dom bra i dressyren och terrängen men kasst i hoppningen, eller så går dom kasst i dressyren och bra i hopp och terräng.. går dom kasst i terrängen är det ju ingen fälttävlanshäst alls :D

Är dom bra på allt går dom inte att lösa för pengar! Ni ser, hopplös sport ;)

Varför tror du vi vanliga dödliga VÄLJER gren.. ;) Dvs håller oss till att max behöva tävla i en gren, inte 3.. :O

KL

Idag såg jag till att vara glad, avspänd, lugn och utan tidspress då jag skulle rida.
Nu fick vi feeling! Underbart!
Tog mig tid att sitta enhändigt och larva mig i skritt och sen lååångsam och slapp trav för att hitta exakta lägena i balans, böjning/ställning och linjer i vår lilla fyrkantsövning med skolorna och piruett-tänk i hörnen och inte omedvetet dra i någon tygel. Det blir tydligare på en hand tycker jag. Sen matade jag på mer energi och tempo och fortsatte och gick in lite i förvända lägen med.
Sen tog vi båda händerna, normal tygelfattning och red lite så innan vi tog galoppen.
Nu fick jag rena träffar på hjälperna och fick bra linjer och bra vändningar.
Märks att hästen blir trött på annat vis när han kommer till jobb så här pass.
Vi avslutade med att rulla runt i låg form i galopp på volt.
Duktig pys!

Jaa det är mer än en gång jag har undrat varför jag i inte bara kan nöja mig med framförallt dressyr? Tänk så skönt att slippa vara nervös när man tävlar. Hallelujja

Varför är du inte nervös i dressyren? Det är ju flera minuter man har på sig att göra bort sig:p
Hade så fint väder igår att vi plaskade i sjön lite när vi var ute och red. Tänkte visa en bild här men lyckas inte få till det :(
Kom på att jag nog inte lyckats visa en bild på lånehästen heller. Hon är faktiskt riktigt snygg är efter Cartier:)
Idag ska vi hoppträna hemma så jag är mer i form innan träning för LL :D

@Maui man kan inte dö när man tävlar dressyr så ingen anledning till att vara nervös

Hahaha! Ni ft- och hopp-ryttare behövs som balanserande för oss skitnödiga, perfektionister till dressyrryttare!
Känns lite som att ha kris och panik över fel nagellack/inte perfekta kläder och jämföra det med att det finns krig/svält/dödliga sjukdomar etc..
I-landsdressyr..

Å, vad fin han är @tuaphua, riktig läckerbit och du sitter skitsnyggt!!!
@Maui; Gott att Marko är hemkommen. Fya vilken nota. Tkr det är knixigt med försäkringar, min har ju varit flitig besökare på div veterinärstationer och det har väl iof funkat bra med självrisk osv..
Å , vad kul med placering!:bow:

Provhästen är en 06-a efter FigaroR:D. Vid första besöket så vart jag lite tveksam men dottern älskade henne,. Vi rted ute i en hage och det vart grisar jämte mm och hon var tämligen obrydd. Jag hittade dock inte knapparna riktigt och hade lite svårt med förhållandena, ojämn mark, skymmning etc..

Vi beslöt oss för en andra titt och då i ridhus. Hon har mest ridit ute och hästen var lite spänd där när min dotter red ( hon fick föl för knappt ett år sedan också ). Är igång sas men ej i tävlingsform/kondis. Har inte gjort såå mycket men tävlat enstaka hopp, tränat terräng och gått pay´n ride la med där bra procent :)..

Jag fick en bättre känsla andra gången. Hon är ju inte Loppan men äh, känns som att ringrostiga jag, när jag hittar knapparna att det kanske kan bli rätt bra ändå..Har lite större men kanske mjukare steg än henne men är ju inte speciellt ihopriden nu.

Den är annars supersnäll i all hantering och okomplicerad. Iom vår tveksamhet så erbjöd tjejen oss en liten prövotid. Det är ju inte så dumt:)..Hon är ju lite allround, precis som vi vill.
Kommer i morgon blev det ändrat till:).

Påskhälsning Loppan:

Här från idag med granntösen:
603866_924618780892975_1617777112938103722_n.jpg

Gos ..
11128719_924209820933871_7745502795087060538_n.jpg

Tjockis:love:..
11091344_924157427605777_7328685656127236498_n.jpg

Å så jag och lilla Fransi..Min sits är katastrof..men hoppas komma igång och jobba på´t när vi hittar häst:)..
11081220_924211410933712_3367343028054904567_n.jpg

Äh, wtf..;) Sis men det kan bara bli bättre..

Jättehärlig gosbild förresten!

@Tessalonica Vilket sött ansikte! Och liten baby-mun!
Härligt med utetur!

KL
Jag och en kompis åkte runt i hästaffärer idag. Jag hittade billiga saker på Hööks och Horze; blingat pannband, lindor och en v-ringad tröja i marin.
På Hööks hade de istället för "My Little Pony" en serie som hette "My Little Monster". Åh! Jag ville ha till min lilla monsterråtta!
Vi åt massor av god mat och kände oss lite väl runda. Så istället för att ge hästarna ledigt eller bara åka ut i skogen gick vi avsuttet i raskt tempo främst offroad och klättrade etc i ca 2 h.
Efter det fick jag för mig att jag skulle löshoppa min lite så där halvkvickt.
Jag är ju urusel på allt som har med bommar att göra. Och jag är för lat för att löshoppa på riktigt med gata etc.
Alltså byggde jag lite små sockerbitsstuds till pållen och löslongerade över det..
Pålle är ju knappt löshoppad. Kombinationen av oss två ger... tvivelaktigt resultat.. ;)
Men här tyckte jag lilla monstret var söt när han tog i, öronlösa lilla draken!

@Tessalonica Hon är riktigt söt din lilla Julia!
Ser vänlig ut...

Imorgon är det äntligen dags för träning. Pålles första ever... och min på två år tror jag:o.
Hoppas min stallkamrat kan ta lite bilder eller filma lite:).

Idag blev det snabbt i stallet och vila för lille W. Hade hela huset fullt av släkt...
Imorgon ska jag verkligen unna mig en heldag i stallet.
Putsa och greja lite innan träningen och ta det riktigt lugnt bara:banana:.
Jag kan verkligen spendera hur mycket tid som helst i stallet, finns alltid något att göra.:)

Vilken härlig tur idag med dottern på prov-hästen "Fransi" och jag på Loppan. Gladare unge har jag inte sett på länge:D!!!

Tur att vi får testa av henne i två veckor. Måste vara väldigt analytisk och kritisk men just nu ligger den på väldigt plus:love:!
Det är liksom superviktigt att det blir en häst som vi vill ha en längre tid och inte kommer på massa brister och grejer som gör att det inte passar.

Sen kan inte alla kriterier kanske uppfyllas men känslan och klicket är viktigt;)!

Hon är mjukare och finare i formen och rör sig bättre/större än Loppan. Dottern retade mig när vi pinnade på jämte dom idag:devil:. Ja, ja, vi får se vart det landar!

Härligt, härligt idag iallafall!!!

Idag blev det äntligen av, dressyrträningen :) Och på Walles fyraårsdag till på köpet....

Det var såå kul!
Lille pållen fick beröm för sin fina bjudning och inställning.
Men tränaren tyckte också att det var dags att börja ställa lite högre krav nu.

Blev en liten film men inte av bästa kvalité dock....

Tack Happy o Polly :)

Happy, han är jättefin :) Jag funderar oxå på om jag kanske ska åka på dressyrträning. Känner dock att vi inte riktigt är där ännu..

Polly, kul med lånehästen. Hoppas den faller er i smaken. Är det köp som gäller sen då? :)

Maui, återigen Grattis!! :) duktiga ni är!!

Kl
Idag blir det uteritt. Hade ett överraskande bra pass i paddock igår på J, hon har börjat leta mer efter stöd och går stundtals riktigt fint.
Imorgon blir det en tur till Sven igen :)

Tack Happy o Polly :)

Happy, han är jättefin :) Jag funderar oxå på om jag kanske ska åka på dressyrträning. Känner dock att vi inte riktigt är där ännu..

Polly, kul med lånehästen. Hoppas den faller er i smaken. Är det köp som gäller sen då? :)

Maui, återigen Grattis!! :) duktiga ni är!!

Kl
Idag blir det uteritt. Hade ett överraskande bra pass i paddock igår på J, hon har börjat leta mer efter stöd och går stundtals riktigt fint.
Imorgon blir det en tur till Sven igen :)

När i morgon rider du hos Sven?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka