Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red lilla provhästen igår och jag tycker hon är jättetrevlig! Dock red jag vääldigt kravlöst. Ska till vår hemmartränare på fredag och sen ev på torsdag i nästa vecka åka iväg till min gamla tränare:)!
Min yngsta dotter, vilken hästen mest är tänkt till, är ju jätteförtjust och jag tror att det verkligen är en häst som passar henne.
Men det är ju alltid 511 frågeställningar när man funderar och vänder och vinklar hit och dit:p.

Blev ju lite svårt med när Loppans uppfödare som skickade mess igår för att höra hur det var med tjockisen erbjöd mig att testa hennes 7-åring, också den efter Figaro R och utb. av proffsryttare. Stor donna!

Fransi och jag igår vääldigt basic pass i padocken, jag rider som en potta men hoppas få lite pethjälp..

11132019_926814600673393_468960329_n.jpg
11117807_926742350680618_1018645798_n.jpg
Ser ut som en trevlig liten häst.
Är det mest tänkt till dottern?
Är hon också intresserad av den stora från uppfödaren? Annars kanske du ska låta bli att titta. Risken finns att du och dotter blir intresserade av olika hästar :p

@SkorpSmulan Ser roligt ut med WE :) Man borde testa fler saker än att bara rida dressyr eller att hoppa.

@polly p Låter som om uppfödarens sto borde vara dyr om en proffsryttare har utbildat den. Det är svårt att bestämma sig men varför tvekar du om dottern gillar henne och du tycker att hon fungerar?

@Tessalonica Hur gick det igår med Julia?

Halloj på er! Nu är vi hemma från vårt äventyr o herregud vilken resa det varit!:bump: Tävlingsplatsen går ju knappt att beskriva, är så storslaget att man blir helt tagen! Harriet har varit en klippa men resan tog på krafterna, är så himla nöjd med vår insats iaf, tänk att jag inte ens vågade hoppa 80 cm i januari o nu går jag banor upp till 120 utan att blinka o styr sen glatt på maxade oxrar o tycker det är lattjo lajbans! Film kommer lite senare, men ett par foton bjuder jag på så länge!

082_1716_zps5tqeptdy.jpg
[/URL][/IMG]
082_1716_zps5tqeptdy.jpg
:banana:
081_1059_zpsdvros6m2.jpg

@polly p Den ser trevlig ut men jag tycker du ska fundera på vad DU VILL HA FÖR HÄST!?! Det är trots allt du som kommer få ta hand om den med allt vad det innebär när dina döttrar tröttnar, skaffar killar, å gör allt annat som helst plötsligt blir roligare än hästeriet. Du har ju flera gånger berättat om hur oengagerade de stundtals är. Jag vet att man som mamma vill ha nöjda och glada barn, men en häst är inte alla gånger det lättaste att bli av med.
Förlåt om jag låter hård, vet att det är lättare att se på det utifrån. :heart

@Novali01 Alltså jag är så stolt över ER!! :bow: Verkligen bra gjort. Tänk vilket äventyr. Jättefina kort :d

@Maui Hon är helt fantastisk min lilla häst. :) Julia tyckte att eftersom hon varit hos Sven tidigare så var det ju nemas problemas att kuta runt där inne. Var ute och red en längre sträcka i måndags och fick äta upp det lite igår. Hon blev trött fort och ork o huvud tog slut ganska fort. Hon har dessutom börjat bära sig lite mer trots att jag inte tränat något sådant övh så det tar ju det med.
Det stod en herrans massa kombinationer i ridhuset så där blev det lugnt men hon hoppar allt från konstiga plank, vatten, grindar m.m. utan problem :D Kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd
Bild och film blev det tyvärr inget av då fotografen inte kunde åka med :yuck:

@Novali01 , så sjukt imponerad och helt underbara bilder ! Ni är jättefina!!!
Till "alla": ang häst jakt, vi gillar ju Fransi som är på prov och jag tror hon passar vår låga ambitions nivå! Finns ingen anledning att köpa bättre häst än vi kan förvalta! Mycket klarnar dock säkert när jag får lite input från tränare! Är väl iof liite sugen att åka och kolla på uppfödarens häst, men jag tror hon vill ha mer än vad vi har möjlighet att betala ... Så som @happyrider uttryckte det så kanske det är dumt! @Tessalonica , skulle jag köpa det jag vill ha så skulle jag nog köpa en 2011.

Tack! Tar nog några dagar innan allt vi varit med om sjunkit in ordentligt..

Har ju läst om din hästjakt @polly p och även sett filmen på den andra hästen. Fransi är en fin häst men inget speciellt tycker jag, hon går dessutom i en rätt dålig form för sin ålder, verkar inte ha blivit riktigt lärd att bära sig och då kommer det bli både svårt och jobbigt att vända på steken och få henne mer på bakbenen. Däremot din uppfödares häst!!!:love::love: Så jäkla perfekt för dig och dina döttrar! I uppförsbacke, rätt utbildad och så lagom i alla gångarter att du antagligen skulle göra så här: :bump::bump: om du provred! :D Det är ju en SÅN häst ni ska leta efter, även om just denna är för dyr så ska ni ha just en sådan. Är iaf min åsikt. Fransi skänks ju inte heller bort så varför nöja sig med mindre än en häst som är rätt utbildad för sin ålder?

@Tessalonica Jag är så himla glad för din skull att Julia är en pärla! Det har du verkligen förtjänat!:banana:

Tack! Tar nog några dagar innan allt vi varit med om sjunkit in ordentligt..

Har ju läst om din hästjakt @polly p och även sett filmen på den andra hästen. Fransi är en fin häst men inget speciellt tycker jag, hon går dessutom i en rätt dålig form för sin ålder, verkar inte ha blivit riktigt lärd att bära sig och då kommer det bli både svårt och jobbigt att vända på steken och få henne mer på bakbenen. Däremot din uppfödares häst!!!:love::love: Så jäkla perfekt för dig och dina döttrar! I uppförsbacke, rätt utbildad och så lagom i alla gångarter att du antagligen skulle göra så här: :bump::bump: om du provred! :D Det är ju en SÅN häst ni ska leta efter, även om just denna är för dyr så ska ni ha just en sådan. Är iaf min åsikt. Fransi skänks ju inte heller bort så varför nöja sig med mindre än en häst som är rätt utbildad för sin ålder?

@Tessalonica Jag är så himla glad för din skull att Julia är en pärla! Det har du verkligen förtjänat!:banana:
:bow: Härligt!
Underbara bilder! Verkligen ett skitsnyggt ekipage!

Längtar efter att höra MER!

@Tessalonica jag tycker att de enkla hästarna är underskattade. Håll hårt i din Julia!
Min store bruna var en sådan... Hade han varit frisk och hel hade han ALDRIG lämnat mig!

@happyrider Du har antagligen rätt. Jag känner mig väldigt nöjd. Har även bestämt mig för att det blir ingen fölis för mig denna gången. Maken vill renovera hemma och då får jag väl göra det med ;) Är väldigt skönt att bara ha en att rida och att stallsysslorna tar under 20min/dag är fantastiskt :D

@SkorpSmulan

Åh, vad roligt att ni tävlat! Och att det också gick så bra! Heja er!

Ang att jag tycker jag rider illa ibland eller nu tycker jag blivit fläskig hoppas jag att du inte på allvar börjar noja själv!
Jag jobbar ju med ridandet och bör hålla en viss nivå där och konstant utvecklas iom det. Jag vill ju också rida svårklass dressyr någon gång under livet.
Iom att jag är sjuk blir jag väldigt frustrerad då min kropp sätter stopp för saker och jag måste backa då och då iom ofrivilliga långa vilor.
Det är frustrerande när elever som alltid både suttit och ridit sämre börjar komma förbi ens nuvarande nivå.

Att jag gått upp i vikt är ett problem iom att jag får mer ont då. Det blir också tyngre och svårare i jobbet på många sätt. Muskler får jag gärna mer av. Men bukfett, som jag får nu av mediciner och lite för mkt gott, gör egentligen bara mitt liv jobbigare.

Så jag hoppas jag inte ger dig konstiga ideer! För jag är extremt driven i vissa saker. Och kan tendera att vara FÖR driven! Så mig ska man inte ta efter på den fronten!

Du och din häst är superfina! Och du har mer aktuell tävlingsvana än mig! ;)

@Novali01 Åh, vad fina ni är! Hur coolt som helst!

@Tessalonica Jag håller med om att de stadiga hästarna är underskattade. Såna borde fler ha!

KL

Jag red lektion igår för fröken. Jag var vansinnigt trött efter sömnlös natt pga ryggvärk. Nästa v kommer världens bästa kiro och det kan inte bli tis fort nog!
Jag red lite därefter. Jag fick inte till det kände jag.
Vi fortsatte med jobbet på fyrkanten med piruettänk eller flytta rumpan i hörnen och skolor på raka linjerna. Nu lade vi på att det skulle göras enhändigt iaf 50% av ridpasset.
Fy vad svårt det var!
I den förvända galoppen blev hästen jäääättearg över uppsnäppning av krav på linjerna och gjorde en kospark. Vi tappade också galoppen några gånger när jag inte var med med drivningen.
Fröken har en hund, Peggy, som älskar skit. Vi brukar skoja om att hon säger just "Oj,oj,oj! Vad det luktar ruuuumpa!". Igår sa fröken "Oj,oj,oj!" lite menande då och då över hur jag red. ;)
Men jag fick med mig bra ord och bra saker att tänka på då vi tränar. Nu är det bara på't!

Vi hade på oss nya lindor, nytt schabrak, ny tröja och nytt pannband:

Karateponny:

Ramlar ur galopp och tappar allt:

Jag jämförde med hur "vacker" djuret kan vara då han springer själv.. Då kändes det betyyydligt bättre!

Vilka underbara,ärliga, härliga bilder @tuaphua :D! Taggade ur film ? Den vill vi se isf;)..

Tog en barbacka mystur på Proppis, behövde sortera mina tankar lite;)..
Sen tog jag "mod" till mig och ringde hennes uppfödare för att kolla vad hon menade med Loppis "kusin"..
Alltså den häst som @Novali01 tyckte skulle passa oss very well .

Jag är ju mer nervös att vi liksom är för enkla och dåliga och med vaga ambitioner, uppfödaren bara garva när jag sade det:p.
Hon ser hellre att hennes hästar har det bra, blir uppskattade och att ryttarna är lyckliga över dem. Nog en sanning med verifikation men,men..
Vi åker troligen på måndag iallafall. Känns ju dumt att inte nappa på den möjligheten även om hon kanske inte alls fungerar för mig/oss..

Dessutom, hur trökigt och bökigt det än är så bör man ju kanske titta på fler hästar för att bilda sig en uppfattning.

Provhästen Fransi kan vi ju suga på med, hon är fantastiskt snäll och okomplicerad, förstår att dottern liksom känner för henne, det gör jag med även om jag inte riktigt tycker mig hittat knapparna att liksom rida ihop henne men det kanske reder sig på fredag? Jobba med att hon ska ta mer vikt i bak. Tror det är min kassa ridning som gör´t..
Ska be tränaren att vi iallafall lägger fokus på det + min sits:p!

Jösses @tuaphua vilken spark....:nailbiting:

Tycker du är jätteduktig som faktiskt kämpar med fler svårigheter än oss andra.
Du har inga planer på att tävla med din fina pålle?

Jättefina bilder @Novali01 , blir alltid så himla mkt bättre när proffsfotograferna är framme. Hade du dessa på fb? Har jag missat isåfall.. tror jag :confused: Min telefon är så jädra konstig så jag missar typ hälften :down:

Nu är jag hemma från stallet efter hoppträning av 2 grå... stackars lille grå, det blev alldeles för sent för honom, han är inte van att vara ute så sent :D

Vilka underbara,ärliga, härliga bilder @tuaphua :D! Taggade ur film ? Den vill vi se isf;)..

Tog en barbacka mystur på Proppis, behövde sortera mina tankar lite;)..
Sen tog jag "mod" till mig och ringde hennes uppfödare för att kolla vad hon menade med Loppis "kusin"..
Alltså den häst som @Novali01 tyckte skulle passa oss very well .

Jag är ju mer nervös att vi liksom är för enkla och dåliga och med vaga ambitioner, uppfödaren bara garva när jag sade det:p.
Hon ser hellre att hennes hästar har det bra, blir uppskattade och att ryttarna är lyckliga över dem. Nog en sanning med verifikation men,men..
Vi åker troligen på måndag iallafall. Känns ju dumt att inte nappa på den möjligheten även om hon kanske inte alls fungerar för mig/oss..

Dessutom, hur trökigt och bökigt det än är så bör man ju kanske titta på fler hästar för att bilda sig en uppfattning.

Provhästen Fransi kan vi ju suga på med, hon är fantastiskt snäll och okomplicerad, förstår att dottern liksom känner för henne, det gör jag med även om jag inte riktigt tycker mig hittat knapparna att liksom rida ihop henne men det kanske reder sig på fredag? Jobba med att hon ska ta mer vikt i bak. Tror det är min kassa ridning som gör´t..
Ska be tränaren att vi iallafall lägger fokus på det + min sits:p!

Spännande med koll på hästen!
Lånehästen ser ju ut att ha lite raka vinklar bak. Så ta inte på dig mer "skuld" än nödvändigt. :)

Film? Vet jag inget om! :p

@happyrider Nja, vi måste ha ngt att visa först. Nu har jag backat så mkt i ridförmåga att jag får nöta på ett tag först.
Sen kan ju inte hästen karatesparka för att man tvingar honom gå exakta linjer om man ska tävla. ;)
Det är ju inget som brukar ske jämt. Men han är lite för olydig fortfarande.
När vi har något som duger på banan så har jag lovat iaf starkt överväga det. :)
Vi är inte sämst i världen nu. Men vi kan bli mkt bättre. :)
När det känns skit tröstar jag mig med att jag ju nu bara ridit 2 månader. Så det borde ta sig.

Jättefina bilder @Novali01 , blir alltid så himla mkt bättre när proffsfotograferna är framme. Hade du dessa på fb? Har jag missat isåfall.. tror jag :confused: Min telefon är så jädra konstig så jag missar typ hälften :down:

Nu är jag hemma från stallet efter hoppträning av 2 grå... stackars lille grå, det blev alldeles för sent för honom, han är inte van att vara ute så sent :D

Har du varit till dr?
Akta så du inte gör som mig och blir tvungen att vilas olidligt länge.
Hoppas du piggar på dig.

Från igår? Haha nä det har jag inte hunnit.. i morgon ska jag åka och träna terräng så då hinner jag inte.. på fredag måste jag göra iordning massor till helgens tävling och då hinner jag inte heller.. Sen ska jag bort både fre och lördag dag och sen tävla på söndag. Jag kanske hinner andas på måndag....

Vi var helt färdiga både jag och pållen efter träningen. :crazy: Han höll på med oss länge. Trodde det var slut flera gånger och så började han peka ut nya banor vi skulle rida. Kul att få sin din mörke. Han var fin och igår var han ju inte tittig.:)
Riktigt roligt med hoppträning. Kul med Rivica som också tycker det är kul. Till helgen är det tävling men då sitter dottern på. Ska starta 110 och 120.
@Novali01 Tjusiga foton.:love:

@fio Japp de ligger på fejan också. Här kommer liten fotobomb, ledsen över egotrippen, har inte hunnit läsa alla era inlägg men ska snart läsa ikapp!

Infarten när vi kom...
Infart%20Z-tour%202015_zpsc0v081es.jpg

Boxen_zpsdk9wvy8j.jpg

Framhoppning under tak!
framhoppning_zpshmkfc34g.jpg

Restaurangen med utsikt mot Ratina Z banan
restaurangtaumllt_zpsq2vwrec6.jpg

Zangersheideskylt_zpskc9syayt.jpg

Italienskt restaurangtält med megagod pizza o rödvin!
italienska_zpspw16pmtm.jpg

Banbyggnad på Ratina Z banan 150 klass
Banbyggnad_zpshuivccqb.jpg

Boxlistorna över ca 800 hästar...
Boxlista_zpsw9akqcos.jpg

Startskärmar
Start_zpscxonzey2.jpg

Skylt%20zangersheide_zpsybed0y1v.jpg

Mitt första hinder dag 1

Oxer%20med%20mig_zpsuruckaix.jpg

Som ni kan se går allt i Zangersheide färger!
startlistor%20i%20staumlll_zpsaz2lvqmz.jpg

Traktorn_zpsgikqvcd9.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 383
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka