Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch igår hände det som inte får händaTog in hästarna och Alva är med som alltid. Väl framme vid stallet ber jag Alva att gå upp på gräsmattan så jag kan ta in dem. Då blir Julia rädd för något och hoppar åt sidan, välter omkull Alva så hon flyger rätt ner i backen och trampar sedan på henne.
Jag är så ledsen och helt förkrossad. Nu gick allt bra bortsett från vettskrämda föräldrar och en rädd dotter med mindre blessyrer, men bara tanken på om hon trampat lite längre fram så hade det tagit i nacken på Alva
Känner mig som världens sämsta mamma som tyvärr någonstans mist respekten för vilka stora djur jag hanterar varje dag ihop med min lilla tjej. Fy fan säger jag, har mått illa konstant sedan det hände. Vad håller jag på med egentligen![]()
Det var riktigt skoj! Tack, hon är så snäll som står ut med en så orutinerad ryttareVad roligt!! För att vara första gången ser det ju jättebra utÄr hästen hoppad sedan tidigare?
Jag har tyvärr bara den, men förhoppningsvis kan sambon filma lite mer nästa gångDet går ju jättebra! Dock svårt att tipsa utifrån en så kort filmsnutt, har du fler snuttar eller nån längre?
Var o tävlade dressyr igår. Får inte till det allsI första klassen hade vi lite missar men till nästa klass kändes hon jättefin på framridningen, lätt i handen o jag kände att baken o ryggen var med. Så in på banan o direkt går hon i från mig. Lägger sig på i handen o blir framtung o lättheten är som bortblåst. Att dessutom börja med en travökning gör det ju inte bättre
Först i galoppen får jag ihop henne lite.
Tror att jag satsar på hoppning istället![]()
Mitt lilla Irländska fynd har fått visa framhovarna i helgen när det var dags att börja rida. Första dagen red jag ut själv i skogen, är ju nåt som MÅSTE funka för mig så jag tänkte det var lika bra att satsa hårt direkt!Han är snäll som den värste...skrittar lite extra fort när han känner sig osäker men går fram överallt o fjantar sig INTE.
Red ju bara en lugn travrunda men vi hade jättetrevligt. Dag 2 red jag ut med 2 vänner i granngården, lika snäll då men kanske ännu mer trygg. Han tyckte det var kul med sällskap helt klart men inte nåt som var nödvändigt. Så so far so good iaf. Ska trappa upp ridningen i veckan nu och räknar med att rida som vanligt i slutet av veckan. Har dristat mig till att anmäla till fälttävlan i början på juli så dags att komma igång!
![]()
Problemet är väl att hon springer ifrån migEller så satsar du på att få hästfaaan framför skänkeln i alla lägen!Hon är ju lat som hejsan, helt klart, så träna på du lite till o ge dig inte. Hoppryttare kan du väl vara iaf?
![]()