Min häst är en flodhäst..igår hade hon rullat sig i blöt lera som torkade in..då var liknelsen ännu större
! Borstade och myste i hagen
. Jag vakar lite på nätterna. Hon stönar när hon ligger så jag tror det är dags varenda gång men förmodligen gör hon så för det är stort och trycker på..
Inte utan att man längtar nu..Jag har dessutom semester i två veckor, känns inte alls otäckt
! Ingen garanti att hon fölar inom den tiden förvissa men hoppas verkligen..
Blev osams med äldsta dottern IGEN när vi red
..Så helt plötsligt drar hon förbi mig i galopp på de stenhårda grusvägarna. Bellona var jättesnäll förvisso, jag vek av på en annan väg. Lugnare att dela på sig.. Jag bad henne bara försöka hålla lite högre grundtempo. Ponny är rätt lat när man liksom inte talar om något annat, fast jättetrevlig bara man inte låter honom gå och sova..
Nåja..Jag fick en underbar tur iallafall. Hon är såå fin
. Men jag vet inte..har bokat tid för att ändå kolla luftrören på torsdag. Jag galopperade mycket igår för att se och pipet kommer när hon är tröttare.
Vill såklart ha den här helt ljuvliga tjejen men tkr det känns att jag vill veta, kan ju fått infektion eller reaktion när hon kom hit?
Jag är inte säker på att hon gått jättehårt hos uppfödaren det sista men vill kolla andning, luftrör samt en muskeldegneratrion vä lår. Men gör ingen full bes. eller röntgen..
På midsommardagen träning för en annan tränare och även sedan i veckan därpå, en som heter Gustav då som jag ska se hur det fungerar hos
!