Haha ja. Nu får man väl börja tänka lite igen 
Kul med Bosse bus!! Känns det bättre med honom? Terrängat ngt mer?
Kul med Bosse bus!! Känns det bättre med honom? Terrängat ngt mer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja fy så hemskt med olyckan! Man tror ju inte att sånt ska hända!![]()
Jag måste stärka galoppen på min lilla häst, den blir bättre och bättre men jag måste galoppera mer så hon får upp styrkan. Tror att jag rider alldeles för lätta pass när jag rider själv. Skrittar säkert 50% av tiden. Dax att börja jobba lite ordentligt, det behöver både jag och hästen!![]()
Hur lägger ni upp era ridpass? Någon som har nåt bra tips på hur man kan stärka galoppen?
Jag brukar fatta galopp, galoppera en bit, sedan sakta av och fatta igen. Jag tänker att fattningarna måste bygga endel iaf! I början rusade hon bara in i galoppen, det har blivit bättre nu![]()
Du får öva in lite halvhalter nu @Tessalonica
Jag o Bosse har varit på vår första hoppträning, han är ingen större fena på gruppträning kan jag säga...Men när vi väl började hoppa visade han sin klass, är helt underbar att styra på hinder så det andra får vi bara öva på.
På vilket sätt tyckte du han var för mkt förut?
Tack så mycket för tips!Jag lägger upp ridpass efter vad häst och jag behöver där och då för att nå våra långsiktigmål och gradvis bli bättre.
Fattningar stärker om de blir iaf hyfsat bra. Sen behöver en del bara få rulla på i galopp för att ens hitta galoppvana. Men de flesta i den här åldern brukar kunna den biten och mer bara behöva bra fattningar och galoppera tills man tycker de faller isär för mkt. Då upprepar man bara.
Sluta brukar vara bra för galoppen. Man kan också med fördel fatta galopp ur ryggning. Och gärna rygga lite längre sträckor än bara fåtal steg. Några meter i lugna, långa kliv är bra. Det sätter dem mer innan de är utbildade nog att sättas genom att bara samla dem. Det stretchar också bakdel och hjälper dem att kunna komma in och bära bättre utöver att ens lära dem att bakbenen faktiskt kan vara så långt in under.![]()
Tack så mycket för tips!Jag ligger ju på en bra mycket lägre nivå än de flesta här så jag uppskattar alla tips och råd!
![]()
Tänk att det kan vara så roligt att trimma på banan, det trodde jag aldrig att jag skulle tycka. Men denna häst! Hon är så snäll och tålmodig med mig, även om jag trasslar till det oftare än jag gör rättTur att jag har tränare!
![]()
Det blev hela 14 träningar i juni (både dressyr, bommar på marken och småskutt) för jag vill inte rida så mkt på banan själv innan jag har mer kollDet blir dyrt att träna så mycket, men det känns så värt det
![]()
Haha, ja det är så kul! Du verkar ju otroligt kunnig! (Har läst på detta forum bra mycket längre än jag har varit med och skrivit sakerKul att du hittat en så trevlig häst!
Det ÄR kul att trimma på banan, iaf om man har sån nördläggning som jag har..
Jag skyller på adhd:ns detaljfixerande..
Jag tycker du gör klokt i att satsa lite pengar i början. Så slipper du och häst lära in en massa felaktigt skit som ni sen måste jobba för att träna bort. Bättre att lägga en grund och sen kunna njuta mer ihop och slippa missförstånd etc..
Japp, dygnet runt men rids alla fem...Tycker det känns som du har det himla härligt med din pålle just nu iallafall! Gott att det funkar! Går dom ute heltid?
Heja, heja @Tessalonica@SkorpSmulan min welsh cob jag hade fick också fettdepåer. Så jobbigt men det fick gå. Hon älskade gräs
@Novali01 Jag har en rymmer hemma så att sova ut er tyvärr inte aktuellt här :/
Hur gick d för Bosse idag? Vad gör Harriet mer än att äta gräs?
@Maui hur är det med Rivica?
Kl
Idag tog jag en tur till Rigmors anläggning. Fick med mig gubben och Alva så fick en liten film på hur det ser ut där.
Mycket jobb finns det mellan kaninskutt och annat men hon är underbar