Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag fattar men det låter ändå som hon inte har vinklat om och kommit över ryggen. Kan det vara det som din tränare försökte uppnå? Kan ju upplevas som att hon ska samlas mer.
@Novali01
Det blir så knas när jag ska försöka uttrycka mig i skrift men jag hoppas du lite förstår vad jag menar ändå.![]()
Testa att rida halvt igenom och fortsätta i förvänd. I början saktar du av före kortsidan för att sedan öka på med fler hörn. Det brukar vara ett bra sätt.Idag har den första snön fallit ner här så nu är det plaskigt överallt
F har gått kanon dom senaste dagarna. Har jobbat på med den förvända galoppen som han tycker är riktigt jobbig. Har mest bara fattat förvänd galopp och ridit en snäll "båge" i förvänd för att gå över i rättvänd. Försökte även gå från rättvänd till förvänd men det gick inge vidare, antagligen gör jag det lite mer komplicerat än vad det är. Men bara att jobba vidare på det hela
Har även fått sadeln kollad och det var inte lika illa som jag trodde som tur var, behövdes bara en fårskinnspadd.
Testa att rida halvt igenom och fortsätta i förvänd. I början saktar du av före kortsidan för att sedan öka på med fler hörn. Det brukar vara ett bra sätt.
Idag red jag äntligen på Rivica. Har varit så himla slapp och inte orkat nåt. Gillar inte mörkret och inte regn heller.
Det är nåt skumt med henneden första stunden går hon som om ben o rygg inte hänger ihop. Efter tio meter går hon normalt. Ska testa att longera lite innan nästa gång.
Red lektion på fuxen igår och insåg att jag inte ridit henne sen förra lektionenSara har ridit och tävlat henne.
Skulle köra Marco till hovslagaren igår men skithästen gick inte att fånga i grushagen. Sprang o bockade o skickade bakbenet åt mitt håll flera gångerSlutade med att jag tog Rivica istället. Hon behövdes ju också skos men det var mer brådis med honom.
Det där med ide är ingen dum idé
Vem är bra på ryggar i Kba? Trodde de flesta åkte åt ditt håll.
Red ut idag o då himla pigg hon var. Kunde ju knappt hålla henne och busade gjorde hon också.
Avvaktar lite till med henne. Nu blir det ju strax två veckors vila då vi ska kryssa i Karibienså härligt. Först en vecka i Puerto Rico och sen en vecka på havet.
Är ganska trött, nytt jobb sliter o alla dessa olika dataprogram jag måste lära mig![]()
Kristin dömde ut vår irländare när vi hade köpt henne och hon blev halt i sina framknä. Hon ansåg att hon hade karprygg och aldrig skulle fungera ordentligt. Rekommenderade oss att reklamera köpet.Det är väl bättre att kolla upp henne innan du åker på semester? En viss förbättring brukar ju ske i vila beroende på problemet men att sen sätta igång efter vila bara för att upptäcka att det finns ett problem då är vi ju så långt fram som kanske slutet av januari? Efter behandling och vila mm kanske april/maj innan ni är på banan igen? Känns ju sjukt onödigt lång tid.
Kristin på höglandakliniken tror jag nova syftar på?
Det där med ide är ingen dum idé
Vem är bra på ryggar i Kba? Trodde de flesta åkte åt ditt håll.
Red ut idag o då himla pigg hon var. Kunde ju knappt hålla henne och busade gjorde hon också.
Avvaktar lite till med henne. Nu blir det ju strax två veckors vila då vi ska kryssa i Karibienså härligt. Först en vecka i Puerto Rico och sen en vecka på havet.
Är ganska trött, nytt jobb sliter o alla dessa olika dataprogram jag måste lära mig![]()