Numrera bara några sidor i ett Word-dokument

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare majjijann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 139
M

majjijann

Jag pysslar med en Wordfil på 10 sidor. Alla sidor är numrerade, förutom framsidan. Den sista sidan är en karta som ligger med som bilaga. Den sidan vill jag inte ha numrerad.

Jag vet att man kan numrera alla sidor i dokumentet utom den första. Men kan man numrera alla utom den första och den sista?

Jag måste ha bilagan i samma dokument och de föregående sidorna måste vara numrerade.

Jag arbetar i Windows Vista och snart blir jag tokig :grin:

Sv: Numrera bara några sidor i ett Word-dokument

Vista säger inte direkt vilken version av Word det handlar om, men proceduren är ändå densamma: använd avsnitt för de olika delarna (avsnittsbrytningar) så kan du ha olika numreringar i varje avsnitt.

Sv: Numrera bara några sidor i ett Word-dokument

Tack. Visste att jag hade hört något sådant, men kom inte ihåg riktigt hur det gick till.

Liknande trådar

IT & mobiler Har lite PDF-dokument jag vill lägga som bilaga i mitt arbete, kopierar jag in dem så kommer första sidan med men inte andra (2-sidiga...
Svar
3
· Visningar
8 029
Senast: hvala
·
M
IT & mobiler Jag har precis blivit klar med en rapport som jag skrivit i word. Rapporten är på 49 sidor med en stor andel bilder. Jag har klickat på...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: meodeo
·
C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31