Nutida folketymologi?

@aprilmaj:Tyvärr tillåter inte ekonomin något stort och dyrt men jag ska efteråt åka till stan och plocka ut lite allerginässpray och andas är ju väldigt sexigt! :D

jäääättesexigt. sagt på bölängemål.

Jag hoppas tant inte antyder att jag kommer fra Bölänge?! Svärdsjö ligger faktiskt 25km från Falun! Om man inte pratar om Yttre eller Övre Svärdsjö, då är man närmare Borlänge.

Vilket för övrigt orsakade ett ganska roligt missförstånd när min far gjorde lumpen på Rommehed. Några av hans lumparkamrater hade varit ute och svirat, hoppade in i en taxi och ville bli skjutsade till Svärdsjö. Det blev lite fel om man säger så.

Krokodiltårar?

Känns som allt fler använder det i bemärkelsen "gråta mycket" istället för det korrekta gråta falska tårar.

Ja! Och björntjänst som bemärkelse för att göra någon en stor tjänst. Inte lika vanligt som krokodiltårar, men tillräckligt för att jag ska få utslag.

ETA: Nu såg jag att detta redan tagits upp - jag hade fastnat i slutet på sida 2. Men det är ju viktiga grejer.

Liknande trådar

Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
665
Senast: em76
·
Fritid Idag blev jag med husvagn! En gammal Kabe från 1981, som förvaltats väl och är i gott originalskick. Så det är ytskikt mm som ska... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 564
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
516
Senast: Scata
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 523
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka