Ny bomlös dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare joneya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 5 783
J

joneya

Någon som hört något om dessa ännu?

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-DESIGN-TR...227680489QQcategoryZ72594QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://www.stocksattel.com/html/body_saddles.html

Prisnivån känns ju definitivt trevligare än ST'n. Ca. 6000:- kostar den som jag förstått det.

a_SADRT3.gif

Någon som funderar på att pröva en? Ni får mer än gärna dela med er av era erfarenheter om ni gör det.

Mvh.
en nyfiken Joneya
(som är överlycklig över att folk börjar kunna ha valmöjligheter när det gäller bomlösa sadlar)

Sv: Ny bomlös dressyrsadel

Den var ju jättefin och till ett riktigt bra pris! Jag misstänker att bomsadeln jag hade till min islänning är lite för smal för min nya haflinger. Kanske är detta ett alternativ för mig?

Bossorna ska vara flyttbara enligt ebay-sidan.

verkar shyst, undrar om det finns nån i sverige sen som ska sälja den.. Jag får hem en westernsadel nu idagarna jag ska prova, passar inte den så hade jag tänkt att ta hem en trekker dressage demo sadel från stall vrå. Den kostar ju 5500, men den nya modellen kostar nog lika mkt med frakt om man köper från ebay. Och den ser ju mkt trevligare ut. Men det vågar jag nog inte! men det är ju kul att det börjar komma fler bomlösa "engelsk "stil varianter. Tycker ju st cc har för lång leverans tid o kostar för mkt. Och equicomfort är lite för allroundiga..

Stall Vrå och någon annan med bomlöst i Sverige säljer väl redan andra ur deras sortiment? Så de lär nog ta in dessa.

Men nog hade jag inte klagat om de tagit in någon - då hade ju jag i alla fall fått pröva en :D (fattig student har inte ens råd med en "billig bomlös" just nu.)

Senast ändrad av en moderator:

joneya skrev:
Stall Vrå och någon annan med bomlöst i Sverige säljer väl redan andra ur deras sortiment? Så de lär nog ta in dessa.
Ja gamla trekkern säljs ju av stall vrå, och en eller två ställen till. Sitter inte vid min egen dator nu men jag har en till hemsida tille n som säljer såna (kanske heter något med "lycka" har jag förmig.

Senast ändrad av en moderator:

Jösses vilken intressant sadel! Jag är väldigt intresserad! Och ska tipsa en tjej i stallet också som jagar bomlös men tycker eg att ST'n är för dyr!

Den var sannerligen inte vacker, men helt klart snyggare en den jag har ;) Hejja bomlöst! :)

http://www.hastlycka.se/
Är en som säljer gamla Trekkern. Har för mig att jag sett den på ytterligare ett ställe (inte Stall Vrå), men kan inte hitta det nu.

Ser mycket intressant ut och priset är ju tilltalande.
Lite synd dock att bakvalvet ser så groteskt högt ut.

Någon som vet hur Trekker ligger till kvalitetsmässigt?

/T

En sån vill jag ha. Hur får man tag i en sån tro....??

Hade jag haft pengar hade jag beställt från tillverkaren själv. Men vill du inte importera en själv kan du kanske tala med någon som redan säljer andra av Trekkers sadlar. Finns ju två tips i denna tråden (Stall Vrå och Hästlycka.) Jag vet inte riktigt hur det går till att beställa från utlandet - men eftersom de tillverkar i Tyskland (har jag för mig) så blir det ju ingen tull - bara frakt tillkommer.

Den ser väldigt intressant ut, har ju plötsligt börjat intressera mig för en bomlös dressyrsadel.

Det enda som hindrar mig är 17,5''... Jag är bara en liten skit och det åker jag nog bara runt i *suck* När de börjar göra dem i 17 eller 16,5, då ska jag stå först i kö....

//E

Frågan är om du får samma känsla i en bomlös. I en vanlig sadel har du nämligen en hård bom under sätet = du sjunker inte ner mycket i själva sitsen utan sitter "ovanför" och glider runt på sätet. I en bomlös finns inget hårt så då sjunker man ofta ner en bit i själva sitsen och sitter stadigt oavsett sadelns storlek.

Ser otroligt trevlig ut på bilderna.

Jag tycker dock den ser väldigt smal ut både i frampartiet och i kanalen, men det kanske går att ändra. Även om den går att böja ut till en tunnrygg på 115 grader så tror jag inte passformen blir så bra.

Lady-vip. Kari Flex är på gång som en kort variant för oss 16.5 rumpor och korta ryggar.

Jag har mailat stall vrå. Får se vad de säger.
Annars får man väl beställa från tyskland. Hoppas då att de kan engelska för jag kan inte tyska ;)

Om sadlarna kanske börjar säljas i sverige så vill ju Återförsäljarna tjäna lite pengar också så om sadlarna kostar 6000 kr för dem o köpa in så lär de ju kosta typ 7500 i för oss konsumenter. Ioförsig har tillverkaren ju startpris nu på 4500 kr o det är ju rätt shyst.

Var i tyskland görs o säljs de, nån som vet?

Liknande trådar

M
Utrustning Vad anser du om denna enorma utveckling av just bomlösa sadlar? Hittade en ny modell när jag sökte efter info om nya trekkern så... 2
Svar
22
· Visningar
2 839
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka