Ny bomlös dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare joneya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 5 748
Sv: Ny bomlös dressyrsadel

*kl*

Väntar själv på leverans från Kaupre (ST Dressage) men har mailat båda adresserna i ursprunget och frågat hur långt tid det tar att få hem en av deras sadlar, direkt från utlandet.

Jag lovar att hålla er uppdaterad. Tar det inte allt för sanslöst långt tid, kommer jag att ta hem en för att jämföra med ST Dressage.

Nu önskar ni allt att ni bodde i närheten va? *retas*

Om du får svar på hur lång tid det tar kan du väl hojta. Jag kan mycket väl tänka mig ta hem från tyskland om de bara begriper vad jag säger ;)

Men jag bor ju i närheten! :D. Du har inte en någon häst du vill prova en Wintec Wide på ? Vi kan ju kanske byta och prova varnadras sadlar :angel:

Nix, ingen Wintec här inte. Hade någon haft en Bates så hade det varit intressant att prova på varandras hästar :D

Åh, jag har precis köpt en ny Bates den är jättefin och bra!

Den ser riktigt intressant och prisvärd ut! Frågan är hur stigläderinfästningen och sadelgjordsstropparnas infästning ser ut. Skulle gärna ta hem en och prova ifall frakten inte är hutlöst dyr! :)

Nu önskar ni allt att ni bodde i närheten va? *retas*[/QUOTE]
Och vad får dig att tro att du får vara ensam om din sadel?Vi är ju en hel klubb som ska kolla.Du är ju VD i sadelklubben .Väntar med spänning på svar från tillverkaren.

Åh. den såg jätte fin och intressant ut! Äntligen en bomlös som ser ut som en dressyr sadel OCH har djupt säte :D

Jag är lite nyfiken på hur ni översätter priserna? O.o

650 Euro (tillverkarens sida) är 6062:- enligt dagens valutavärde.
450 Brittiska pund (Ebay) är 6050:- enligt dagens valutavärde.

Senast ändrad av en moderator:

Den där såg ju riktigt intressant ut!

Jag har en bekant till mig som har en nordsvensk, hon har en hovvårdare ut till sin häst med ett par veckors mellanrum och ibland med hovvårdaren följer tydligen en annan tjej som säljer Trekker sadlarna. :)

Ska nog kolla upp en sådan så småning om.

En sådan måste man ju dessutom få tävla i, eller hur?

Men :mad: då har jag inte så mycket att komma med (förutom en gammal stübben kanske) Jag kan mocka till dej istället :cool:

Tji mockning, fullservice vet´u!

Men ni som eventuellt är sugna på att se sadeln/sadlarna när de kommer - lägg ett PM till mig så ska jag se vad vi kan ordna.

Den ser ju bra ut...Vilken tycker ni är snyggast ST Dressage cc eller denna ;)

På bilderna tycker jag STn är snyggast.
Gillar inte kanalen på denna sadeln i denna tråden, visst panelerna är kanske flyttbara. Men man får antagligen flytta ut dem hur långt som helst och då sticker de ju ut på sidorna:eek:
Men man ska kanske inte säga nåt förrän man sett dem live..

Jag håller nog med om att ST'n ser lite snyggare ut. Men denna är då betydligt billigare plus att den inte har någon form av framvalv (d.v.s. helt flexibel.) Men frågan är hur den förhåller sig i verkligheten.

På en engelsk sida är det en tjej som har beställt en demosadel som hon ska ha i slutet av denna månad - hon lovade att ta bilder också. Om ingen här hinner före så kan jag länka dit sen.

Är det någon som har den blekaste om vad frakten kan gå på? OCh är panelerna/bossorna flyttbara? Och hur bred blir den framtill? Går den att böja ut till en bred häst? Någon som är bättre på språk får gärna hjälpa mig med vad infon säger... :D

Liknande trådar

M
Utrustning Vad anser du om denna enorma utveckling av just bomlösa sadlar? Hittade en ny modell när jag sökte efter info om nya trekkern så... 2
Svar
22
· Visningar
2 827
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka