Ny bomlös sadel hos Börjes!

bettysmatte

Trådstartare
Var i Tingsryd idag och såg att Börjes har ytterligare en variant av bomlös sadel. Den ser mer ut som en Freeform (mycket stadigare än deras andra variant, och med mer uppbyggd säte) och kostade 3500 kr. Den fanns i olika färger (mörkbrun/ljusbrun, blå/svart, svart/svart) och såg lite intressant ut. Däremot tyckte jag att den såg rättså liten och smal ut, tyvärr. Men nu fördjupade jag mig inte jättemycket i det hela, så den finns kanske i flera storlekar? Den finns ännu inte med i sortimentet på postorder, men märket var nog detsamma som barbackapaden (dvs HP). Om det är någon mer som kikar på och/eller frågar om den så får ni gärna dela med er av era intryck...

Sv: Ny bomlös sadel hos Börjes!

JAg såg oxå en som liknar freeformen men i nån hästtidning.. Tror den var från Equiline eller nåt. La ju inte det på minnet direkt men den var ju lite dyrare :D Men annars såg den fin ut den med :D

Såg du vad de hade för bomsadlar hemma?

Nej, tyvärr, jag var inte inne i den "hörnan". Jag råkade bara se en skylt i westernhörnan där det stod något om "Bomlös sadel HP 3500 kr" så då gick jag dit och kikade lite.

Den var riktigt snygg :d Någon som vet när Börjes lägger ut den på internetaffären? :angel:

Var i Tingsryd idag och såg att Börjes har ytterligare en variant av bomlös sadel. Den ser mer ut som en Freeform (mycket stadigare än deras andra variant, och med mer uppbyggd säte) och kostade 3500 kr. Den fanns i olika färger (mörkbrun/ljusbrun, blå/svart, svart/svart) och såg lite intressant ut. Däremot tyckte jag att den såg rättså liten och smal ut, tyvärr. Men nu fördjupade jag mig inte jättemycket i det hela, så den finns kanske i flera storlekar? Den finns ännu inte med i sortimentet på postorder, men märket var nog detsamma som barbackapaden (dvs HP). Om det är någon mer som kikar på och/eller frågar om den så får ni gärna dela med er av era intryck...

jag såg den när jag va i börjes för ett par veckor sen i färgen new tan.
kan inget om bomlösa.. men den va enormt lätt... undrar dock om den håller sig snygg då tyget bak påminde om typ nät??? fast ja kollade inte jättenoga

De på Börjes är onekligen VÄLDIGT lika sadlarna som du länkar till. Kan vara samma faktiskt.

Sadeln du såg hos Börjes - var det en sådan man måste ha pad under till?

Ja, det är jag nästan helt säker på. Tror inte att den hade paneler undertill.

Ja, antagligen är det väl så att sadeln är en kopia av någon annan sadel, men den var rätt fin ändå vid första anblicken. Den blå/svarta kombinationen var riktigt häftig, tycker jag! Förundrades bara över att de såg SMALA ut men, som sagt, de fanns kanske i olika vidder.

Den såg ju väldigt intressant ut :) Hoppas den kommer på hemsidan snart. Inte så snygg kanske, men att rida i den skulle vara spännande, ser ut att ge mer stöd.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 311
Senast: iNHALE
·
G
Utrustning Hejsan! För några månader sen köpte jag en bomlös sadel som den tidigare ägaren sa var en knights bareback. Dock så när jag fick den så...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: svea
·
Utrustning Visst var det någon/några här som tagit bort det hårda framvalvet i sina Torsionliknande bomlösa sadlar? Har för mig att jag läst om...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 40
  • Balkong 2025
  • Handdukar

Hund, Katt, Andra Djur