Ny dator...

loveponies

Trådstartare
Ví har just fått en ny dator. Men jag vill ju ha kvar alla program som jag har i den här datorn. Går det att bränna in hela program (tex paint shop pro, dreamweaver) på CD?

Kan man överföra på något annat sätt, tex koppla ihop datorerna på nått sätt?
 
Man kan säga att det inte går!
Program + hårdvara skrivs in i registret och där är det fråga om tusentals nycklar.
Det är alltså inte bara ett visst antal filer som måste ligga på rätt ställe.
Om man nu prompt vill det, så har man störts chans att helt enkelt flytta den gammla hårddisken till den nya datorn och låta plug and play hitta den nya hårdvaran i den nya datorn.
Det är dock inte säkert att det heller kommer att funka helt smärtfritt!

Råd: Skaffa installationscd till programmen (du måste ju ha installerat dom en gång innan!) och installera dom på vanligt vis.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 276
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
651
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 562
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Det här med klädsel
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp