Moln, minneskort eller något annat?

Bukefalos 30 år!

Lyan

Trådstartare
Jag känner att jag vill ha en extra säkerhet för mina bilder och videos än bara iCloud, men jag vet inte vad jag ska välja för jag är verkligen VERKLIGEN stenkorkad på teknik plus fattig.

Datorn är inte ett alternativ då den lever på väldigt lånad tid och jag kommer inte att köpa en ny när den dör.

Billigast alternativet är en extern hårddisk jag redan har som, vad jag har lyckats läsa mig till, förhoppningsvis bör gå att kunna koppla ihop med telefonen (iPhone 13 mini) med rätt adapter, men vilken är rätt adapter? Är det någon som har koll på om och hur man kan koppla en WD elements extern hårddisk till min telefon?

Moln känns, med min kunskap, som ett rätt lätt alternativ, men vilket moln är bäst och billigast i så fall? Jag har hittat ett som heter Cloud storage som är jättebilligt, men det är så nytt att jag hittar inga recensioner plus att det känns som att när det är så billigt så är det något lurt. Jag gillar inte google drive, men har inte erfarenhet av andra moln mer än att jag hade svårt att förstå mig på proton så jag gav upp och avslutade det så jag fick pengarna tillbaka. Nackdelen med moln är att jag måste betala på det hela tiden.

Minneskort eller USB-sticka känns också som enkla alternativ, men hur funkar det med album och sådant? Måste man dubbla bilden/videon för varje album så det tar mer plats eller kan man lägga samma bild i olika album som man kan på telefonen utan att behöva slösa plats? Det blir relativt dyrt att köpa, men det är ju en engångskostnad jämfört med moln.

Finns det något annat alternativ som jag har missat?

Någon som har möjlighet och lust att försöka hjälpa en tekniskt handikappad korkskalle?

Liknande trådar

• Minneskort till gammal kamera
  • Kylväska 12V
  • Mobilproblem
  • 4G eller 5G, hur stor är skillnaden?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat