Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejt #2 imorron. Lunch i en fin stad mellan oss. Strandpromenad med hund efteråt.
Nackdel: kommer bara prata kantareller.
Fördel: hon är svampplockerska.

Ni verkar ha så mysiga dejter, måste verkligen planera nåt vettigt med hjärtat nu på semestern. Vi blir mest sittande hemma...
I helgen ska vi iaf till Stockholm och hälsa på min bästa kompis, måste ju ut och lufta lilla nya pärlan (bilen) :)

Jag var på en liten minidejt igår. Träffades bara ngn timma över ett glas apelsinjuice. Det var trevligt, lättpratat men inga himlastormande känslor direkt.
Han är dessutom mycket yngre än jag och har precis lämnat ett förhållande så det känns inte riktigt som om vi befinner oss på samma plats i livet så att säga.
Hursomhelst, jag vågade mig i alla fall på en spontandejt bara sådär - och jag överlevde! :D

Jag var på en liten minidejt igår. Träffades bara ngn timma över ett glas apelsinjuice. Det var trevligt, lättpratat men inga himlastormande känslor direkt.
Han är dessutom mycket yngre än jag och har precis lämnat ett förhållande så det känns inte riktigt som om vi befinner oss på samma plats i livet så att säga.
Hursomhelst, jag vågade mig i alla fall på en spontandejt bara sådär - och jag överlevde! :D

Vad kul! Jag börjar förstå att det är ett "nummerspel" på så vis att man bör utsätta sig (ja, jag är introvert :p) för många kontakter för att lyckas, och då är ju det där precis rätt taktik! Bra att öva upp modet också. :)

Jag tänker också att det är viktigt att ta det första steget att bara gå på en dejt.. sen tror jag man kan behöva gå på många och träffa många personer innan man har tur. Jag har hört vänner/kolelgor etc som har träffat någon, efter typ 14 dejter. Jag blev dock lite matt när han sa det häromdan- att behöva träffa 14 pers.

Vad kul! Jag börjar förstå att det är ett "nummerspel" på så vis att man bör utsätta sig (ja, jag är introvert :p) för många kontakter för att lyckas, och då är ju det där precis rätt taktik! Bra att öva upp modet också. :)

Jag är ju också introvert så det är verkligen en utmaning varje gång. Bara det att hitta någon som är "värt besväret" (med risk för att låta överdryg) är ett halvt företag, haha!

Jag tänker också att det är viktigt att ta det första steget att bara gå på en dejt.. sen tror jag man kan behöva gå på många och träffa många personer innan man har tur. Jag har hört vänner/kolelgor etc som har träffat någon, efter typ 14 dejter. Jag blev dock lite matt när han sa det häromdan- att behöva träffa 14 pers.
Men om du resonerar som så att du kör pubraggningsstuket, hur många fladdrar förbi då innan du träffar Mr Right?
Och är inte ändå inte detta en lite ångestfriare metod, åtminstone dagen efter en dejt som kanske inte var den 100%:arn som man trodde när man hoppade in i den med hull och hår och förväntningar som en hormonstinn sextonåring?

;)

Men om du resonerar som så att du kör pubraggningsstuket, hur många fladdrar förbi då innan du träffar Mr Right?
Och är inte ändå inte detta en lite ångestfriare metod, åtminstone dagen efter en dejt som kanske inte var den 100%:arn som man trodde när man hoppade in i den med hull och hår och förväntningar som en hormonstinn sextonåring?

;)

Ja jag tänker ju att om jag är ute på krogen och ser 14 pers så är det ju inte så mkt..
Och nu är det förhoppningsvis 14 pers som jag ändå får ut ngt av att prata med.

Så då är dejt#2 avklarad.
Strandpromenad på strandpromenaden i knäckande värme, hunden kröp ned i vattnet där hon kom åt, räkmacka och kaffe på café på brygga. Bästa möjliga förutsättningar. Vi kom fram till att vi hade många gemensamma intressen, och skulle förmodligen ha mycket kul ihop. Men samtidigt tyckte hon att det "inte var tillräckligt med pirr i luften", varför vi inte kommer träffas mer.
Så denna date får kategoriseras ned i facket bummer.

Det har gjort att jag nu tagit en 3-månaders prenumeration på motesplatsen, så att jag ska skicka mess till folk. Och ta emot mess. Samt läsa de fyra jag fått. De sista var dock en stor besvikelse.

Samtliga mail bestod av hurtiga oneliners,
  • Hej :-) du låter trevlig :-)
  • Hej skulle vilja skriva lite med dig !
  • Hälsningar från en plätta : )!
  • Du låter trevlig! [nick]
varför jag i ett anfall av cynism gissar att samtliga mess är automatskapade av motesplatsens kartotek av dummykonton, skickade till mig i ett oläsligt skick, för att jag ska betala dess grindslant så att ägarna kan skratta hela vägen till banken medan jag stavar mig igenom de djupa inläggen.

Om det är nån som vill prata på riktigt, är jag mycket mottaglig just nu.

Nej men vad trist @Jeffery :( början av ditt inlägg lät så lovande, jag var påväg att bli så glad för din skull!
Som jag har fått intala mig själv tidigare så är det ju bättre att det blir sagt på en gång än att man går och tror nåt annat, men det känns ju inte bättre för det!

Du får skriva till många och hoppas på svar från några lite mer vältaliga personer :banghead:

*peppkram*

Sällar mig till strömmen som varit borta och har mycket att läsa ikapp.
Skickade ett sms till min dejt efter peppen här och fick ett ganska neutralt sms till svar. Känner hur jag helt plötsligt övertolkar allt, när jag tidigare kände mig rätt obrydd och mer hörde av mig när det passade mig och inte funderade så mycket på hur det skulle uppfattas och liknande. Nu helt plötsligt ska varje sms/kontakt vända och vridas på och tolkas ut i minsta detalj.
Det är helt plötsligt större insats när man har träffats och gillar någon. Då förlorar man lite "makt" kanske?

Besvärligt.
Har en annan man jag även träffat, som jag dejtade lite för 7 år sedan innan jag träffade mitt ex och som jag av en slump hittade på en dejtingsida nu i sommar och vi har setts en gång vilket var väldigt lyckat. Jag minns inte så mycket om varför vi slutade dejta där för sju år sedan, men vi träffades en del och jag har bara bra minnen från honom. han hävdar att jag inte var så intresserad och jag har fått uppfattningen av att han nog var lite förälskad i mig då. Vi har sagt att vi ska ses igen men vi har svårt att få till det. Där är det dock samma sak med att förmågan att höra av sig är ganska dålig. Jag var helt säker på att han faktiskt var ointresserad men bestämde mig för att ringa upp istället för att smsa och fick då en helt annan uppfattning.

Svårigheten är väl att man dömer andra efter sig själv. Om jag är intresserad så visar jag det, då är jag drivande och tycke rom att höras en hel del. Men för alla är det inte så. Vissa vill låta saker och ting ta tid. Vilket ju är jättefrustrerande! :arghh:

Hur ofta hörs ni med de som ni dejtar?

Vi hörs dagligen..oftast flera ggr per dag. Men mest på FB-chatten. Pratar i telefon ett par ggr veckan. Hade nog blivit oftare i telefon om vi inte hade jobbat om varandra så plus att det finns större hemmaboende barn som hör allt och de vet ännu inte om att vi träffas.

Så fort man fått kontakt med nån via nätet, även om det är ytters ytligt, så sa det snackas i telefonen. "Vore mysigt att höra din röst"... Men jag gillar inte att prata i telefon med främlingar! Fan, vilken tråkig människa jag är. :yuck:

Å jag skriver å jag skriver... sen i lördags till 5 nya på MP..inte ett svar än ??tror jag ska ta å tröstshoppa på craigs ikväll ..igen ;)

Så fort man fått kontakt med nån via nätet, även om det är ytters ytligt, så sa det snackas i telefonen. "Vore mysigt att höra din röst"... Men jag gillar inte att prata i telefon med främlingar! Fan, vilken tråkig människa jag är. :yuck:

Jag har inte pratat i telefon med någon av de cirka 10 som jag har varit på dejt med i år. Jag tycker att det är mer spännande att inte få höra deras röst förrän vi ses och ingen av dem har heller överhuvudtaget nämnt att de vill prata i telefon först. Däremot pratade jag över Skype i flera timmar per kväll med en av dem innan vi träffades, trots att vi bor i samma stad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 657
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka