Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dejt #2 imorron. Lunch i en fin stad mellan oss. Strandpromenad med hund efteråt.
Nackdel: kommer bara prata kantareller.
Fördel: hon är svampplockerska.
hur gick det med snuskmailerskan? Hade hon nallat av BiBen eller blev det nåt mer svar?Hmmm... ja hur jag en tänker så blir det nog fel så![]()
Jag var på en liten minidejt igår. Träffades bara ngn timma över ett glas apelsinjuice. Det var trevligt, lättpratat men inga himlastormande känslor direkt.
Han är dessutom mycket yngre än jag och har precis lämnat ett förhållande så det känns inte riktigt som om vi befinner oss på samma plats i livet så att säga.
Hursomhelst, jag vågade mig i alla fall på en spontandejt bara sådär - och jag överlevde!![]()
Vad kul! Jag börjar förstå att det är ett "nummerspel" på så vis att man bör utsätta sig (ja, jag är introvert) för många kontakter för att lyckas, och då är ju det där precis rätt taktik! Bra att öva upp modet också.
![]()
Vad kul! Jag börjar förstå att det är ett "nummerspel" på så vis att man bör utsätta sig (ja, jag är introvert) för många kontakter för att lyckas, och då är ju det där precis rätt taktik! Bra att öva upp modet också.
![]()
Men om du resonerar som så att du kör pubraggningsstuket, hur många fladdrar förbi då innan du träffar Mr Right?Jag tänker också att det är viktigt att ta det första steget att bara gå på en dejt.. sen tror jag man kan behöva gå på många och träffa många personer innan man har tur. Jag har hört vänner/kolelgor etc som har träffat någon, efter typ 14 dejter. Jag blev dock lite matt när han sa det häromdan- att behöva träffa 14 pers.
Men om du resonerar som så att du kör pubraggningsstuket, hur många fladdrar förbi då innan du träffar Mr Right?
Och är inte ändå inte detta en lite ångestfriare metod, åtminstone dagen efter en dejt som kanske inte var den 100%:arn som man trodde när man hoppade in i den med hull och hår och förväntningar som en hormonstinn sextonåring?
![]()
Sällar mig till strömmen som varit borta och har mycket att läsa ikapp.
Skickade ett sms till min dejt efter peppen här och fick ett ganska neutralt sms till svar. Känner hur jag helt plötsligt övertolkar allt, när jag tidigare kände mig rätt obrydd och mer hörde av mig när det passade mig och inte funderade så mycket på hur det skulle uppfattas och liknande. Nu helt plötsligt ska varje sms/kontakt vända och vridas på och tolkas ut i minsta detalj.
Det är helt plötsligt större insats när man har träffats och gillar någon. Då förlorar man lite "makt" kanske?
Besvärligt.
Har en annan man jag även träffat, som jag dejtade lite för 7 år sedan innan jag träffade mitt ex och som jag av en slump hittade på en dejtingsida nu i sommar och vi har setts en gång vilket var väldigt lyckat. Jag minns inte så mycket om varför vi slutade dejta där för sju år sedan, men vi träffades en del och jag har bara bra minnen från honom. han hävdar att jag inte var så intresserad och jag har fått uppfattningen av att han nog var lite förälskad i mig då. Vi har sagt att vi ska ses igen men vi har svårt att få till det. Där är det dock samma sak med att förmågan att höra av sig är ganska dålig. Jag var helt säker på att han faktiskt var ointresserad men bestämde mig för att ringa upp istället för att smsa och fick då en helt annan uppfattning.
Svårigheten är väl att man dömer andra efter sig själv. Om jag är intresserad så visar jag det, då är jag drivande och tycke rom att höras en hel del. Men för alla är det inte så. Vissa vill låta saker och ting ta tid. Vilket ju är jättefrustrerande!
Hur ofta hörs ni med de som ni dejtar?
Så fort man fått kontakt med nån via nätet, även om det är ytters ytligt, så sa det snackas i telefonen. "Vore mysigt att höra din röst"... Men jag gillar inte att prata i telefon med främlingar! Fan, vilken tråkig människa jag är.![]()