Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del Megafoninlägg får en att fundera lite...
"pensionärskvinna sökes. Ska vi ha skoj. Jag bjuder på resa"

mannen(49 år) sökte enligt profilen kvinnor mellan 38-51. Unga pensionärer......
Undra vilken typ av resa han vill bjuda på?

Vet någon hur man kan blocka ngn på en iPhone? Han som jag träffade har skickat flera meddelanden och undrat varför jag inte vill ses igen trots att jag förklarat på dejtingsidan. Jag gjorde misstaget att lämna telefonnummer.. Det ska jag inte göra igen..

Ja, för fan. Skjut från höften!
Vad är det värsta som kan hända?
Mer än att möjligtvis den andre blir ihopgift med Den Galne Yxmördaren!

Då går det fort iallafall. Jag skulle tycka det vore illa nog att bli speedihopgift med en man som är slapp i fisringen och som börjar omtala mig som 'kökschefen' eller 'kastrullhäxan' eller ve och fasa; 'gumman' eller 'tanten'... :arghh:

Dejtandet här är som vanligt. Som att dansa tango....två steg fram och ett bak och ganska luddigt.
Nu jobbar jag ändå röven av mig de närmaste veckorna så jag orkar inte fundera så jättemycke. Tror inte vi kommer ha möjlighet att träffas de närmaste veckorna heller, pga bådas jobb. Jag ska jobb dubbelt och så vill jag inte dejta d veckor jag har sonen. Då prioriterar jag honom helt och fullt när jag jobbar så mycket.
Antingen så överlever intresset det här eller så rinner det ut i sanden.

Då går det fort iallafall. Jag skulle tycka det vore illa nog att bli speedihopgift med en man som är slapp i fisringen och som börjar omtala mig som 'kökschefen' eller 'kastrullhäxan' eller ve och fasa; 'gumman' eller 'tanten'... :arghh:

Gumman tycker jag är både rart och kärleksfullt. Tant kallar jag mig själv tom :D

Det är absolut inte något problem för din del, om den andre blir ihopgift med någon Galen.

Vet någon hur man kan blocka ngn på en iPhone? Han som jag träffade har skickat flera meddelanden och undrat varför jag inte vill ses igen trots att jag förklarat på dejtingsidan. Jag gjorde misstaget att lämna telefonnummer.. Det ska jag inte göra igen..
Man kan iaf. blockera nummer som finns under mottagna samtal. Då går du in på i:et och längst ner finns alternativet "blockera den här uppringaren". Borde väl finnas nåt liknande på sms också?

Dejtandet här är som vanligt. Som att dansa tango....två steg fram och ett bak och ganska luddigt.
Nu jobbar jag ändå röven av mig de närmaste veckorna så jag orkar inte fundera så jättemycke. Tror inte vi kommer ha möjlighet att träffas de närmaste veckorna heller, pga bådas jobb. Jag ska jobb dubbelt och så vill jag inte dejta d veckor jag har sonen. Då prioriterar jag honom helt och fullt när jag jobbar så mycket.
Antingen så överlever intresset det här eller så rinner det ut i sanden.
Det låter lite frustrerande som ni har det!

Man kan iaf. blockera nummer som finns under mottagna samtal. Då går du in på i:et och längst ner finns alternativet "blockera den här uppringaren". Borde väl finnas nåt liknande på sms också?

Ok.
Det känns i alla fall tröttsamt att någon ska hålla på och messa och fråga varför. Om man får svaret att den andra inte tycker man passar ihop så kan man väl bara acceptera det?

Ok.
Det känns i alla fall tröttsamt att någon ska hålla på och messa och fråga varför. Om man får svaret att den andra inte tycker man passar ihop så kan man väl bara acceptera det?

Ja, man undrar ju vad personen som gör så tänker sig att det ska resultera i. "Nämen nu kommer jag ju faktiskt inte på något som jag egentligen kan sätta fingret på, mer än att jag känner stark irritation i din närhet. Vi kan ju vara ihop då!"

Det låter lite frustrerande som ni har det!

Ja, det är det när man som jag vill ha tydlighet.
Men....så bör man ju inte tänka och känna. Då kan man tolkas som ivrig och desperat och krävande utan bara glida med och njuuuuta av dejtadet ;)

Dejta är bara nått nödvändigt ont för mig. Sorry..men jag har mycket trevligare när jag VET vad den jag träffar vill med träffandet.

Men....så bör man ju inte tänka och känna. Då kan man tolkas som ivrig och desperat och krävande utan bara glida med och njuuuuta av dejtadet ;)

Dejta är bara nått nödvändigt ont för mig. Sorry..men jag har mycket trevligare när jag VET vad den jag träffar vill med träffandet.
Det där är nog så olika så det går inte att säga vad som är rätt eller fel. Det beror väl lika mycket på var i livet man befinner sig precis just nu.
Jag är för tillfället jättenöjd med min situation med A. Inga förväntningar, inga måsten och inga krav. Just nu har jag inte tid att engagera mig mer än i att när vi ses så är vi söta å gulliga och däremellan är det ingenting. Men om ett halvår kanske jag har helt andra tankar om vad jag vill ha. :)

Jag vet, ibland vill man bara skriva på kontraktet så man kan gå vidare med sitt LIV sen. ;)

För väldigt icke-knullbara människor har mycket svårare att maskera sin icke-knullbarhet IRL än i textform.

Jo, jag är ju ett levande bevis på det. Det konstiga är att jag tydligen är bra på att dölja det via Skype också och där ser man ju hur jag ser ut och mitt kroppsspråk.

Var det inte ngn här som skrev att den varit på tio dejter?
Jag vet ärligt inte om jag orkar typ tio dejter.. Haha :confused:

Det var nog mig du syftar på, men jag tycker om att träffa nya människor, så jag tycker att själva dejten är kul även om den jag dejtar inte vill träffa mig igen. De flesta av mina dejter har pågått i över 3 timmar också, så jag antar att det skulle vara en mardröm för dig att dejta mig? :)

Fast efter dejten så har de jag har dejtat också sagt att de tyckte att det var kul även om det inte blev någon fortsättning, men det kanske de säger för att vara artiga, vad vet jag. :)

Det var nog mig du syftar på, men jag tycker om att träffa nya människor, så jag tycker att själva dejten är kul även om den jag dejtar inte vill träffa mig igen. De flesta av mina dejter har pågått i över 3 timmar också, så jag antar att det skulle vara en mardröm för dig att dejta mig? :)

Fast efter dejten så har de jag har dejtat också sagt att de tyckte att det var kul även om det inte blev någon fortsättning, men det kanske de säger för att vara artiga, vad vet jag. :)

Håll dig borta från mig!! :nailbiting:

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 698
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 066
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka