Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot vidga dina utseenderamar - jag är inte alls lika noga nu med hur folks kort ser ut, viktigare är att de är tobaksfria (jag grejar verkligen inte att kyssa en tobaksbrukare i nån form...) och gillar djur och natur i någon form. Samt inte är helt off i åldersaspekten.

Fast nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, eller om det kanske är så att jag framställt mig själv som ytligheten personifierad. Jag börjar med att titta på vissa egenskaper i personbeskrivning i första hand (vilket också gör det irriterande när folk struntar i att göra några...) och av dom som sas blir kvar så väljer jag att kontakta dom som har ett utseende som inte är motbjudande för mig. Det betyder inte att dom ser ut som fotomodeller. Det är trots allt väldigt få människor som gör det.

Och jag blir själv illa till mods när folk vill träffa mig enbart för att dom gillar det dom ser. Utseende har ju en bäst-före-stämpel och det är ju mina personliga egenskaper man ska leva med at the end of the day.

Att hänga som en hösäck, samtidigt som man berättar hur man "spritter av liv så här i vårsolen" ger ett dubbelt budskap som signalerar icke trovärdig människa med svart tunga.

Haha!! Sant! Och här är det viktigt att även lägga upp bilder som överensstämmer med sin personliga beskrivning. Och jag tänker då främst på dom som beskriver sig som glada, positiva och lättsamma och sen visar bilder av sig själva utan tillstymmelse till leende. Dom väljer jag bort.

Jag tycker du ska läsa på om kroppsspråket, för det pratar mer än vad man kan tro. Båda parters kroppsspråk.
Att hänga som en hösäck, samtidigt som man berättar hur man "spritter av liv så här i vårsolen" ger ett dubbelt budskap som signalerar icke trovärdig människa med svart tunga.

Jag är ganska teoretisk av mig och läser mycket faktaböcker så det är klart att jag redan har läst på om kroppsspråk och sådant. Men det är lätt att glömma teorierna i en skarp situation. :)

Fast nu vet jag inte om jag missuppfattar dig, eller om det kanske är så att jag framställt mig själv som ytligheten personifierad. Jag börjar med att titta på vissa egenskaper i personbeskrivning i första hand (vilket också gör det irriterande när folk struntar i att göra några...) och av dom som sas blir kvar så väljer jag att kontakta dom som har ett utseende som inte är motbjudande för mig. Det betyder inte att dom ser ut som fotomodeller. Det är trots allt väldigt få människor som gör det.

Och jag blir själv illa till mods när folk vill träffa mig enbart för att dom gillar det dom ser. Utseende har ju en bäst-före-stämpel och det är ju mina personliga egenskaper man ska leva med at the end of the day.
Sorry, jag talade nog minst lika mycket om mig själv, och hur jag utvecklat och förfinat min egen urvalsprocess - från det ögonblick jag skapade mitt första konto, och plötsligt hade femtusen fotografier av möjliga partner som tittade på mig i en aldrig sinande ström.
Det blir lättare att använda en sådan här site till något bra, om man knäcker den psykologiska koden därbakom.

Jag är ganska teoretisk av mig och läser mycket faktaböcker så det är klart att jag redan har läst på om kroppsspråk och sådant. Men det är lätt att glömma teorierna i en skarp situation. :)
Yes. Tips: Öva då du går till ICA och handlar. Öva på fikapausen på jobbet. Öva på hundpromenaden. Öva varje gång du är bland folk. Öva, och repetera en gång till.

Jag måste orka ta tag i att träffa den här snubben som jag snackat med nu ett tag. Men jag är inte jättesugen på det längre. :crazy:
Nu när vi pratade igen så tyckte han att han hade en ganska klar bild av mig, och det trots att han egentligen inte vet ett skit om mig. Sånt gör mig misstänksam och skeptisk.

Jag har en väninna som springer på dejter konstant - hon har inte tid att träffa mig för att hon är så uppbokad på olika dejter! Och jag känner mig lite avundsjuk på att hon verkar tycka att det är så roligt att träffa nya människor. Jag tycker bara det är jobbigt. Så det är med andra ord inte ett dugg konstigt att jag är singel. :banghead:
Tror jag lever i någon slags fantasivärld där jag bara vill springa på Mr Right nånstans utan ansträngning, och så vet man på en gång att det är vi och lever lyckliga i alla våra dagar.
Suck.
Ligger svårigheten i att man försöker träffa någon just från nätet? Alltså, en total främling och ingen som redan finns i bekantskapskretsen eller på arbetsplatsen.

Herregud så lika vi är. Vi behöver nog ta en dejt ändå!!

Oj, inte varit in här på ett tag och tråden har bara flugit iväg, 37 sidor lixom! Jag får läsa ifatt senare :D

Här händer det grejer, men samtidigt inte...
Till att börja med köpte jag en BIL i fredags, har knappt fattat det än - min första egna bil!
Det funkar lixom inte att ha ett distansförhållande om man ska låna mammas bil hela tiden, och om jag sen i framtiden ska flytta så behöver jag den iallafall! Sen är det ju såklart inte baara därför, men det var det som fick mig att bestämma mig iaf! Känns riktigt bra, även om det känns som det gick ganska fort! Men kunde inte säga nej till den här bilen, den var lixom menad för mig, jag fick tom ner priset med 5000 kronor från en dag till en annan utan att behöva pruta ens :p

Sen, ja, apropå flytt. Hjärtat var här i helgen, har nyss åkt hem. Vi satt och pratade lite och så tog jag mod till mig och sa att:

"Jag har faktiskt tänkt fråga dig om jag kanske kan få flytta till dig istället när de ska renovera här..."
Svar: "Ja, men vad ska du göra med alla dina möbler då?"
Jag: "Ja, men alltså, att jag flyttar in hos dig..."

Varpå hjärtat mest blir tyst, och säger typ "oj, vad tidigt" och "vad ska alla säga", samtidigt som hon säger att man inte ska bry sig om vad andra säger. Och att hon ställt in sig på att jag inte kunde flytta i år - vilket jag aldrig sagt, jag har bara sagt att jag inte kan byta jobb i år...
Det slutar med att hon säger att hon inte kan svara på frågan och jag säger att hon inte ska bry sig om det, att det var dumt att jag frågade. Vi tittar vidare på filmen och pratar inte mer om saken.

Jag blev riktigt förvånad, trodde hon skulle bli glad. Och jag tycker vi har pratat om att jag ska flytta dit i höst och hon säger hela tiden att hon vill ha ett liv tillsammans med mig NU och att hon inte vill vänta! Jag blir förvånad att vi har uppfattat det så olika...
Jag vet att hon bryr sig mycket om vad andra tycker men ja, nej, det blev bara tokigt det här. Så vi får väl se vad som händer. Ja, alltså inte att det tar slut här såklart men det känns som vi har en jobbig fråga som hänger i luften nu... Jag var SÅ säker på att hon bara skulle bli helt glad och säga "Åh älskling, såklart du ska flytta hit" :(

För övrigt så när hon skulle åka idag så skulle såklart min skvaller-tant till granne stå typ 10 meter från hennes bil tillsammans med mamma och pappas pratsjuka granne. Var ju tvungen att kyssa mitt hjärta hejdå, så gav väl båda tanterna en hjärtattack samtidigt. Varken jag eller hon vågade titta på dem och jag slank snabbt förbi dem på väg hem igen. :rofl:

Klok tjej du har hittat! Spontant säger jag Ni har ju precis träffats, det är klart att det är för tidigt att ens diskutera en hopflytt. Det blir bara en massa praktiskt meck om det visar sig att ni inte var så rätt för varann som ni tror just nu.

Klokt också att hon inte bara säger ja för att det känns enklast, att hon vågar säga vad hon känner.

Det här:

Och att hon ställt in sig på att jag inte kunde flytta i år - vilket jag aldrig sagt, jag har bara sagt att jag inte kan byta jobb i år...

är så typiskt. Naturligtvis kan hon ha tagit det som att det där med jobbyte också innebär att du inte kan flytta, även om du bokstavligt sagt något annat. Kommunikation är inte bara bokstavlig, den har andra dimensioner också.

Fortsätt att vara raka och ärliga mot varann, det är enda sättet att försöka minska kommunikationsmissarna. Men ner till noll kommer man aldrig på den punkten.

Apropå kroppsspråk är det mycket man gör utan att reflektera över det märker man när man väl börjar tänka på det. Jag kom på mig själv på ett möte med en kund att jag satt och speglade honom. Gjorde klassiska jag-är-intresserad-moves helt omedvetet. Inte direkt rätt plats och läge. Dessutom är han gift och verkar nöjd med det. Han är väldigt flörtig, charmig och attraktiv så det är lätt att trigga igång.

Blev tex. plötsligt medveten om att jag satt och lutade mig fram över bordet mot honom för att lyssna koncentrerat och ändrade sittställning när han gjorde det. (Naturligtvis också för att han pratade om intressanta saker som var viktigt att förstå riktigt för uppdraget) Även när jag insåg vad jag höll på med så tog det en stund att koppla bort beteendet, jag ville automatiskt byta sittställning när han gjorde det och fick tänka lite på det för att låta bli, och mina händer ville upp till mitt hår för att putsa fjädrarna. ;)

Nu låter jag som om jag objektifierar honom, och kanske det, men det var i vart fall inte min mening utan ett icke medvetet startat beteende. Jag går inte in i kundmöten med attityden "nu skall jag ha möte med asläckre Herr X" inombords utan har givetvis en professionell inställning.

Speglandet inträffar när jag bli väldigt koncentrerad på den jag lyssnar på vare sig det är en man eller kvinna, attraktiv eller inte.

Jag tror i en dejtingsituation att det blir märkligt att lägga sig till med beteenden som inte kommer spontant av att man känner attraktion. Men smart att tänka lite på vad man utstrålar, om man tex är avvaktande och skeptisk så kommer det troligen att synas tydligt. Och är man intresserad, men håller tillbaka så är det ju väldigt svårt för motparten att gissa hur det känns inombords.

@mandalaki
Ja, det är väl så. Tycker dock inte att det är för tidigt att diskutera eftersom vi redan har diskuterat det...
Efter som det känns bra så tycker jag att vi ska köra på det, till min lilla ort är det för övrigt inget problem att flytta tillbaka för det kryllar av tomma lägenheter. Och självklart ska hon inte säga ja bara för att, det hade jag ju inte velat! Det blev bara så snöpligt när jag förväntat mig ett annat svar.

Jag vet att kommunikation inte bara är bokstavlig och kanske inte så konstigt att hon tolkat det så, men jag tycker att tidigare diskussioner har gått åt ett helt annat håll.

@cambodia , du får se det som så att nu när du har bil kan ni ju ses mycket oftare. Det är ju inte så att ni bor i olika delar av landet utan det rör sig egentligen bara om ett avstånd som många pendlar till jobbet varje dag. Ni kan ju börja med att bo ihop i veckorna först.

Och jag tycker fortfarande att det är dags för en fika ;-)

Det här så oerhört intressant. För det bevisar ännu mer att folk verkligen utgår ifrån sin egna verklighet. Det som är en sanning för mig behöver inte alls var det för alla andra. Och tvärtom.
Måste påminna mig själv lite oftare om att alla faktiskt inte tänker som jag. Gud, vilken bra tråd det här är! :)

@cambodia , du får se det som så att nu när du har bil kan ni ju ses mycket oftare. Det är ju inte så att ni bor i olika delar av landet utan det rör sig egentligen bara om ett avstånd som många pendlar till jobbet varje dag. Ni kan ju börja med att bo ihop i veckorna först.

Och jag tycker fortfarande att det är dags för en fika ;-)

Jo, jag vet ju det egentligen... :)

Och ja, jag kom att tänka på fikan här om kvällen, har glömt att fråga om det :p

Och nu sitter jag här och känner mig dum som ens frågade, jag borde ju fatta att det är för tidigt och att man som @toughcookie säger ska testa att bo tillsammans i veckorna först...
Jag är expert på att tänka för mycket, ibland önskar man att man bara kunde stänga av och låta allt bara vara.
Men gjort är gjort och inget man ska fundera över, hur svårt det än är. Jag vill ju helst ha allt på en gång men det fungerar ju inte riktigt så i verkligheten, saker tar tid... och man måste vänta.
Men jag är så rädd för att det ska försvinna, att det är för bra för att vara sant... det är väl därför jag "skyndar" mig.

Bra att sitta här och tänka för sig själv med pms och allt, ska snart gå ut och stoppa spotify i öronen en stund så känns det nog bättre.

Bara efter en helg borta så finns här flera sidor som jag måste läsa ifatt när jag får tid. :)
Tänkte bara hoppa in och meddela att helgen med A blev alldeles fantastiskt bra och mysig. Att solen dessutom sken och att Winnerbäck var så bra som jag trodde han skulle vara satte bara extra guldkant på tillvaron.
Planen var att åka hem igår, men det hade jag ingen lust med så vi körde en favorit i repris från fredagen med picknick på bryggan och sen Winnerbäck. Utanför igår dock. :)

Önska mig lycka till, för nu ska jag på den första dejten med en motesplatsen VIP Plus-människa.
Hundpromenad i naturreservat 40 min bort, inklusive kaffetermos står på programmet.

Allt enligt "Cut the Crap, och ses IRL"-teorin.
Hunden bredvid mig säger att en promenad i ny mark är en mycket god idé.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 650
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
862
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka