Oj, inte varit in här på ett tag och tråden har bara flugit iväg, 37 sidor lixom! Jag får läsa ifatt senare
Här händer det grejer, men samtidigt inte...
Till att börja med köpte jag en BIL i fredags, har knappt fattat det än - min första egna bil!
Det funkar lixom inte att ha ett distansförhållande om man ska låna mammas bil hela tiden, och om jag sen i framtiden ska flytta så behöver jag den iallafall! Sen är det ju såklart inte baara därför, men det var det som fick mig att bestämma mig iaf! Känns riktigt bra, även om det känns som det gick ganska fort! Men kunde inte säga nej till den här bilen, den var lixom menad för mig, jag fick tom ner priset med 5000 kronor från en dag till en annan utan att behöva pruta ens
Sen, ja, apropå flytt. Hjärtat var här i helgen, har nyss åkt hem. Vi satt och pratade lite och så tog jag mod till mig och sa att:
"Jag har faktiskt tänkt fråga dig om jag kanske kan få flytta till dig istället när de ska renovera här..."
Svar: "Ja, men vad ska du göra med alla dina möbler då?"
Jag: "Ja, men alltså, att jag flyttar in hos dig..."
Varpå hjärtat mest blir tyst, och säger typ "oj, vad tidigt" och "vad ska alla säga", samtidigt som hon säger att man inte ska bry sig om vad andra säger. Och att hon ställt in sig på att jag inte kunde flytta i år - vilket jag aldrig sagt, jag har bara sagt att jag inte kan byta jobb i år...
Det slutar med att hon säger att hon inte kan svara på frågan och jag säger att hon inte ska bry sig om det, att det var dumt att jag frågade. Vi tittar vidare på filmen och pratar inte mer om saken.
Jag blev riktigt förvånad, trodde hon skulle bli glad. Och jag tycker vi har pratat om att jag ska flytta dit i höst och hon säger hela tiden att hon vill ha ett liv tillsammans med mig NU och att hon inte vill vänta! Jag blir förvånad att vi har uppfattat det så olika...
Jag vet att hon bryr sig mycket om vad andra tycker men ja, nej, det blev bara tokigt det här. Så vi får väl se vad som händer. Ja, alltså inte att det tar slut här såklart men det känns som vi har en jobbig fråga som hänger i luften nu... Jag var SÅ säker på att hon bara skulle bli helt glad och säga "Åh älskling, såklart du ska flytta hit"
För övrigt så när hon skulle åka idag så skulle såklart min skvaller-tant till granne stå typ 10 meter från hennes bil tillsammans med mamma och pappas pratsjuka granne. Var ju tvungen att kyssa mitt hjärta hejdå, så gav väl båda tanterna en hjärtattack samtidigt. Varken jag eller hon vågade titta på dem och jag slank snabbt förbi dem på väg hem igen.