Ny dragbil..

Hallau

Trådstartare
Det är dags att byta ut min bil till en nyare...
Ge mig tips på en bra rymlig dragbil, diselsnål och fyrhjulsdrift. En som får dra mycket med b-kort, ca 1500kg.

Sv: Ny dragbil..

Vi har letat en likadan.. tyvärr verkar dieselbilar väga mer(motorn blir tydligen tyngre) samt att fyrhjulsdriften väger mer.
Och då blir den så tung att den inte kan dra så mycket på B...

Vår Passat (02:a) får dra 1370 kg på B-kort, och 1700 kg med E.
Det var det bästa vi hittade faktiskt.
Trodde jag hittade en som fick dra 1500, men då var det ingen fyrhjulsdrift... :cry:

Sv: Ny dragbil..

Jag är nöjd med min Nissan X-trail, min får dra 1500 på B-kort och är relativt bränslesnål för att vara SUV med 4-hjulsdrift, ca 0.9l bensin blandad körning, aningens mer med släp. Jag har för mig att dieselvarianterna får dra samma vikt, och den borde ha hyfsad förbruking av diesel.
Om den är tillräckligt rymlig för dig vet jag inte, bagaget rymmer inte lika mycket som i vår V70, men det går att stuva en hel del tycker jag, och baksätet är hyfsat rymligt.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Windy
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 110
Senast: tara
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en... 2
Svar
27
· Visningar
1 283
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka