Bukefalos 28 år!

Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Ojdå, priserna på Stubbens billigaste modeller har visst höjts otroligt :crazy: När jag provred nya Stubbensadlar för 3 år sen kostade en Tristan bara runt 10500... Nu kostade den visst 2000:- mer :crazy:
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Såg den i en hästaffär här i närheten, var fin, men korta kåpor...inte för långa ben, iallafall inte mina.
Såg ut att vara tjocka bossor..såg ut att man skulle hamna högt "över" hästen inte "om" liksom. Svårt att förklara
No Close Contact eller vad man ska säga
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Lastade pållan i dag för att åka och prova denna sadel, den passade oss båda utsökt, jag är sååld!
Ville egentligen haft en Amerigo men crincle passade min plånbok bättre, påminner väldigt mycket om varandra.
Kan knappt bärga mig tills på onsdag då jag får lön, då smäller det!:bump:
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Prövade den för några veckor sedan. Är en kopia av Jaguaren, skön helt klart, men låg alldeles för högt upp på men häst så jag sorterade bort den, men helt klart prisvärd!
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Ååh vill också prova den sadeln, verkar skön och är snygg... :love: Har du bilder??
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

putta upp.
ingen som har bilder?
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Någon som ägt denna sadel en längre tid? Provred i den förra veckan och herrejösses va bekväm den var :D Så fort jag har 12000 kr över blir det en crincle :love:
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Du kan köpa den hos Färjestads Rid o Trav för 9900kr. Det gjorde jag. Den kom hem till min dörr med DHL för 100kr. Bäställde den en onsdag o på fredagen anlände den. Supersmidigt!
Har haft min någon månad nu och är helt in love :love:
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

På vilka slags ryggar ligger den bra? nån som vet? Vill ha!!!!
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Jag provred den för några månader sedan.
Den passade inte hästen och "låg för högt upp" som någon annan sa här.
MEN :eek: När jag la på sadeln så såg jag att den var TOK SNED, skulle behöva skicka ett par glasögon till den som har konstruerat den sadeln jag fick. Skilde säkert 3 cm i hur bossorna var fastsatta.

Så be en sadelmakare titta igenom sadeln ordentligt innan ni köper dem, är mitt tips.
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

På vilka slags ryggar ligger den bra? nån som vet? Vill ha!!!!

Min häst har en mycket rak rygg med normal manke. Crincle låg suuuper.... men ändå köpte jag en hoppsadel :angel:

miisen80, tack för tipset! Nu behöver jag "bara" ha 10.000 kr över :D
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Jag fick hem en sån förra veckan :love:
Och jag gillar den helt klart, men jag ska göra lite större stöd om ett tag när jag har känt efter exakt vart jag vill ha dom. (gillar ordentliga stöd)
Tycker att den e helt ok i lädret o så, men självklart inte i närheten av min albion, men så kostar den ju nästan 10' mer också.
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

jag har också en sån o tycker den är helt ok för det priset..
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Är just nu inne på att kanske köpa en sådan, jag behöver en sadel som jag ska ha i ett år, vill inte lägga ner mkt pengar, men samtidigt så vill jag ha en skön sadel och det tyckte jag den var när jag provade den.. men men får se.
 
Sv: Ny dressyrsadel? - "Globus - Crincle"

Då har Globussadlarna fortfarande inte kommit ifrån detta med sneda sadlar:(
Detta är tyvärr ett välkänt Globusfel!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp