Bukefalos 28 år!

Ny EU avgift

Gräv

Trådstartare
Nu när brexit är ett faktum så är det väl rimligt att rika Sverige får betala 16 miljarder extra då britterna inte behöver betala till EU. Det kan ju vår välfärd avstå ifrån. Dom i skyskrapan ska ju också äta sig mätta
 
Nu när brexit är ett faktum så är det väl rimligt att rika Sverige får betala 16 miljarder extra då britterna inte behöver betala till EU. Det kan ju vår välfärd avstå ifrån. Dom i skyskrapan ska ju också äta sig mätta
Det är väl snarare så att EU sparar pengar på att UK inte är med, eftersom de heller inte får några bidrag. Så vitt jag vet låg UK på fjärde plats av EU-ländernas lista av vilka som fick mest EU-bidrag.
 
Nu när brexit är ett faktum så är det väl rimligt att rika Sverige får betala 16 miljarder extra då britterna inte behöver betala till EU. Det kan ju vår välfärd avstå ifrån. Dom i skyskrapan ska ju också äta sig mätta
Helt rimligt. Det kostar att ligga på topp!
 
Nu när brexit är ett faktum så är det väl rimligt att rika Sverige får betala 16 miljarder extra då britterna inte behöver betala till EU. Det kan ju vår välfärd avstå ifrån. Dom i skyskrapan ska ju också äta sig mätta

Det är högst rimligt att ett EU utan ett tidigare stort medlemsland måste bestämma hur samarbetet ska fungera framöver. Det vore väldans orimligt att bara låtsas som att det man bestämde innan fortfarande ska gälla som bästa sätt.

Det är ganska ointressant att diffa innan mot efter i antal kronor, det intressanta är att hitta det sätt vi ska samarbeta på bästa sätt utan England i EU - från nu och framåt. Resten av Storbritannien kanske snart är tillbaka. Högst välkomna.
 

Liknande trådar

Samhälle Vad tycker ni om det? Tror det är mest ett storstadsfenomen. Innebär är att restaurangen tar betalt om man inte avbokar en viss tid...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 293
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 530
Senast: Hazel
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp