Ny färg i stallet

Sv: Ny färg i stallet

OHH JA det hade varit riktigt snyggt :love:
Måste berätta för gubben att så vill jag ha mitt stall!

Cesam skrev:
Nej i en del fall behöver man bygglov för att måla om huset utomhus, eftersom grannar och omgivning kan störas av denn ya färgen.....Det låter tokigt, men så är det......
Det heter bygglov, även om man kanske skulle kalla det tillstånd.....
Säkerligen olika för olika kommuner, men...tyvärr....det är inte bara till att måla om i den färg man vill ha.......så där bara.....

mvh
Carina
I den kommun jag bor i så får vi måla rött, vitt,gult, och grått utan bygglov. Var tvungen att kolla detta för något år sedan då dom hade målat herrgården i grannkommunen GRIS ROSA.

åke skrev:
I den kommun jag bor i så får vi måla rött, vitt,gult, och grått utan bygglov. Var tvungen att kolla detta för något år sedan då dom hade målat herrgården i grannkommunen GRIS ROSA.

Ja, det brukar vara typ sådana färger man får lov att måla om med utan bygglov...men vill man ha ngt. annorlunda, mera chockande så måste man ha bygglov....
mvh
Carina

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
619
Senast: Filippa
·
Fritid Idag blev jag med husvagn! En gammal Kabe från 1981, som förvaltats väl och är i gott originalskick. Så det är ytskikt mm som ska... 2 3
Svar
45
· Visningar
1 779
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka