Ny fin kanin!

M

Marie_C

I dag har jag fått in en ny omplaceringskanin, han har jättefin päls. Heter det rex när den är kort och lockig? Gosig är han också!

Zorro
/Marie
 
Lockig brukar dom inte vara ;) haha
Kollade på bilden och den ser ut som en Rex förutom dom där "lockarna" som Rexar inte brukar ha, kanske en korsning?

Han var iaf jättefin :love:
 
Kanske en permanentad rex?? :confused: ;) :) Söt är han i alla fall! Han fick gå med marsvinen i hagen idag och det tyckte han var trevligt! Han är så söt när man kommer fram till buren. Då sträcker han sig upp mot en :love:
/Marie
 
jaha.. jag tycker det är alltför vanligt problem med folk som tröttnar på sina kaniner! :mad: Man kan ju undra hur mycket de tänkt och läst på innan de skaffade en..
 
Jag såg inga lockar?

Annars såg det ut som en rex tycker jag, kanske ej renrasig.
 
Jag fick honom för att den förra ägaren inte ville ha kvar honom. (Jag placerar om djur) Han kommer frå en person i Borås.
 
Syns kanske inte så bra på kortet men pälsen är lite lockig.
 
Nå, bättre att de inser att de inte orkar ta hand om en kanin och försöker omplacera den, än att de släpper ut den!

Inte långt från där jag bor, vid Klarastrandsleden i Stockholm, har folk släppt ut kaniner på ett pyttelitet område och de förökar sig som bara den. 20 kaniner ligger påkörda på vägen varje månad. Och kommunen kommer och skjuter av dem då och då.
Men de har jättefina små hus som någon ställt ut och folk brukar mata dem. :)

Jag tycker att man borde skjuta alla kaniner på en gång istället för att skjuta av dem då och då. För deras skull så att framtida kaninungar slipper födas och skjutas om och om igen.
Fast helst av allt skulle jag vilja fånga in dem och släppa ut dem på något stort, säkert område! :love:

Okej, nu kom jag bort lite från ursprungsinlägget. :)
Fin kanin förresten. Vad heter h*n?
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 462
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp