Ny häst = nya sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jenilee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 579
J

Jenilee

Ja, nu söker jag hjälp ang vilken sadel som skulle kunna passa på min tjocka lilla häst. Köpte henne för snart 1 vecka sedan.

Hon är ett varmblod dock bara gått som körhäst (skolkörning) och ridhäst, gillar inte då man rider barbacka, så ridningen får vänta till sadel hittad..

Här är lite bilder.

23463622.jpg

23463623.jpg

23463645.jpg

Hon är tjock och det syns på fettvalken vid manken, men i vinter ska både hon och jag bli fitt på beatch 2009 :angel:

Hoppas ni kan hjälpa oss lite, bättre bilder kan kanske ordnas..

Sv: Ny häst = nya sadel

Hon är väldigt snedmusklad så skulle tömköra henne ett par veckor först. Till att börja med bara rakt (viktigt med rakt) fram i skogen, där korrigerar du hela tiden om hon börjer åt nått håll. Sedan skulle jag börja med lite bommar på banan. Dels blir hon rakare och sedan kommer hon muskla upp ryggen och komma upp med den.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 402
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 621
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
3 028
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka