Ny hjälm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Manhattan_98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 574
M

Manhattan_98

Jag har en Hi-Lite Pro Plus som är ca. 2 år gammal. Jag har ramlat av i den 7-10 gånger och tappat den i backen några gånger, en gång då jag cyklade. Ska jag köpa en ny hjälm?

Sv: Ny hjälm?

KÖP NY HJÄLM!

Klipp av banden på den du har nu och sätt gärna en yxa i den så att ingen annan kan använda den!

Den är förbrukad sen länge om den slagit i backen så många ggr.

Jag hade isf tänkt köpa en Charles Owen John Withaker-hjälm, men dom är så himla dyra vart kan man köpa den billigaste?

Hööks har ju 15% rabatt på sina hjälmar nu... Dom har ju en som liknar den du vill ha till betydligt bättre pris :p

Jag kanske överdrev när jag sa att jag ramlat av i den 7-10 gånger men det kändes som det, men jag kanske har ramlat av i den 5 gånger. Ska jag ändå köpa en ny?

Vad är det för skillnad på en Charles Owen John Whitaker och en Wellington Classic?

JW har en autograf i nacken och något fyrkantigare skärm, det är skillnaden. Tror dessutom att det är snören i nacken på Classic.

Annars finns det en hjälm som heter Jacson Wen som är väldigt lik och finns att köpa i sverige till ett bra pris.

en hjälm som är otroligt bra är back-on-track, den är väldigt lätt och snygg, man kan ställa in nästan allt på den, lägga in tillägg i hjälmen och hur mycket man vill ha den spänd runt om. Dock är den av en ny teckning så om du ramlar av och de är i en speciell riktning så kommer hjälmen att "gå sönder" för att minska farten och skadan som kan uppstå (läs mer här http://www.backontrack.com/se/produkter/sakerhetsprodukter/ridhjalm-eq2/ är inte så insatt)
Dock är väl grejen att om man ramlar av och den "går sönder" måste du köpa en ny igen men då vet du i alla fall att den är säker och hel.
Men den är otroligt skön att rida i och jätte bekväm. Jag älskar den i alla fall :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 213
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 852
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form