Ny hjälm.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yess-ica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 026
Y

Yess-ica

Nu ska jag köpa en ny hjälm och har funderat på att köpa denna BR viper http://www.pixbox.se/pic_show_id22308974.html

Men nu vet jag inte riktigt om den är så snygg... Är det någon som har den och tycker den är bra? Ge tips på snygga hjälmar som inte ska kosta för mycket.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ny hjälm.

själv hade jag sett hmsk ut i den, men den är nog fin på rätt ryttare
personligen hade jag valt bort den i mitt hjälmletande

Hjälmen var helt okej, men det jag ogillar är att skärmens kant liksom går upp på sidorna av den runda delen liksom.. Krångligt ..

Jag köpte en IRH-hjälm från en privatperson på Tradera, fick den för 215 + frakt :D Och den är väldigt skön, dessutom snygg! :love: Gillar att det inte finns nån knapp. Läste dock att det är svampvarning på den, men det tyckte jag inte alls när jag fick hem den ..
Nypris va typ 1100 lr nåt sånt :)

Tack för svaren! Det blir nog kanske den eller lamicell, vet inte vilken jag tycker är snyggast... Är det någon som har den nya lamicellhjälmen? hur är den?

Hjälmen var helt okej, men det jag ogillar är att skärmens kant liksom går upp på sidorna av den runda delen liksom.. Krångligt ..

Jag köpte en IRH-hjälm från en privatperson på Tradera, fick den för 215 + frakt :D Och den är väldigt skön, dessutom snygg! :love: Gillar att det inte finns nån knapp. Läste dock att det är svampvarning på den, men det tyckte jag inte alls när jag fick hem den ..
Nypris va typ 1100 lr nåt sånt :)

Jag tycker oxå det ser lite lustigt ut på sidorna men men... Jag har en IRH-hjälm men tyvärr är den för liten :/ men de är snygga! Ojoj! vilket kanon pris du fick den för :)

IRH hjälmarna ÄR rejäla svampar. De är typ tio cm högre än alla andra hjälmar.

Synd att den blev för liten, men du gillade den alltså? :D Fundera på att köpa en ny, likadan, fast större såklart? :D
Har för mig att de kallas ATH numera .. Och är dyrare :s

Om du vet vad du har för storlek, vad som passar, kolla runt på blocket/tradera så kanske du hittar nån som du vill ha, för ett billigare pris (om du inte redan gjort det). Iofs är det stor risk att den inte passar, då du inte provar den .. Men nån gång måste man väl ändå ha turen med sig ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
261
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka