Bukefalos 28 år!

P

pippi27

Ja, det kanske blir en till i huset igen.
Den här gången blev jag uppringd från en omplaceringsverksamhet. Jag har pratat och mailat med dom tidigare om hundar och nu har dom fått in en som ser ut att passa min familj.
En blandrashanne på två år, golden/bc.
Enligt hur hon beskrev hunden så verkar det som om han passar in här hos oss.
Hon skulle ringa tillbaka igen efer att ha pratat med nuvarande husse och se till att dom kommer hit så att vi får träffas.

Tja, ibland så behöver man inte leta hund, dom bara dyker upp :)
 
Sv: Ny hund

Ush, ja den förra blandisen som jag tog som jag var så väldigt nöjd med slutade i katastof. Det slog slint en dag, vad som utlöste det hela vet jag inte, jag såg ingenting som skulle ha triggat honom. Han flög oprovocerat på tiken jag har :cry: . Vi valde att avliva honom samma dag. Vi vågade inte chansa att det skulle hända igen.

Kira -tiken- går det jättebra med. Hon hör till dom få border collies som hellre sover i soffan än gör nytta :p Hon älskar min dotter över allt annat så det har blivit Sarahs hund. På dagarna gör hon sitt här hemma men så fort Sarah kommer hem så blir hon bara lekkompis :idea:

Ja, jag väntar nu med spänning på att dom kommer hit med den här hannen. Hoppas att det blir snart.
 
Sv: Ny hund

nej usch så förfärligt! men då håller vi tummar och tassar för att det funkar den här gången! glöm inte att uppdatera oss :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 521
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: Nota
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp